stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 169075
  • 31 شهریور 1399 - 13:56
3

رضایی: امروز هم برای رویارویی با نظام سلطه در جنگ هستیم

رضایی: امروز هم برای رویارویی با نظام سلطه در جنگ هستیم
قلم/اصفهان_ استاندار اصفهان گفت:امروز هم برای رویارویی با نظام سلطه در جنگ هستیم.
قلم | qalamna.ir :

عباس رضایی روز دوشنبه در آیین تجلیل و تکریم سراسری پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان اصفهان و گشایش نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس افزود: امروز رسالت ما و خانواده‌های شهیدان و ایثارگران این است که جامعه جوانان که آشنایی کمتری با روحیه و سیره رزمندگان دوران دفاع مقدس دارند را مخاطبان اصلی خود قرار دهیم تا آنها با ارزش‌های والا و روحیه ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید این دیار آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه در مراسم امروز جای دانش‌آموزان و جوانان که مخاطبان اصلی چنین آیین‌هایی هستند، خالی است، اظهار داشت: ما ضمن تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید برای نسل جوان بازگو کنیم که رزمندگان دوران دفاع مقدس با وجود مسائل و مشکلات زیاد چگونه در برابر دشمن از کشورمان دفاع کردند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در این منطقه سردارانی مانند خرازی‌ها، کاظمی‌ها و همت‌ها بزرگ شدند و شخصیت‌هایی مانند عباس بابایی‌ها و صیاد دل‌ها شکل گرفتند، گفت: امروز باید رسالت و وظیفه خود را در قبال روح شهیدان، جانبازان، ایثارگران، فرماندهان و سرداران انجام دهیم و علاوه بر بزرگداشت آنها، ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس را به‌عنوان تذکر برای خود و دیگران بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه امروز هم برای رویارویی با نظام سلطه در جنگ هستیم، تاکید کرد: دید و نگرش ما دفاع از نظام الهی است و تا زمانیکه توان و عزم و و اراده ما از دفاع از ارزش‌ها باشد نظام سلطه نمی‌نشیند.

رضایی افزود: نظام سلطه همواره قصد مبارزه با نظام‌های الهی را دارد که این موضوع منحصر به امروز نیست و برای فردا هم وجود دارد بنابراین باید آمادگی لازم را برای مقابله با نظام سلطه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز جنگ اقتصادی مطرح است، تصریح کرد: امروز در این جنگ باید در برابر جنایت‌هایی که استکبار جهانی علیه ملت ایران انجام می‌دهد، مقابله کنیم.

در این آیین از محصولات فرهنگی و هنری دفاع مقدس رونمایی و از شماری از پیشکسوتان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و فعالان پژوهشی، فرهنگی و هنری دفاع مقدس استان اصفهان تجلیل شد؛ کاظم قانع عکاس خبرگزاری مرکز اصفهان نیز در این آیین مورد تقدیر قرار گرفت.

نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح روز دوشنبه در محل مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس اصفهان گشایش یافت.

این نمایشگاه که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس گشایش یافت، شامل غرفه هایی از بازسازی حماسه‌ها و عملیات‌ جنگی دوران دفاع مقدس و ارائه محتواهای مختلف مانند عکس، فیلم مستند، کتاب و هنرهای تجسمی و تصویری از جلوه‌های این دوران است.

معرفی نقش استان اصفهان و نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی مختلف آن در دوران دفاع مقدس و آشنایی مردم بویژه نوجوانان و جوانان با ارزش‌های این دوران و سیره شهیدان از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

آیین‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس هر سال از سی و یکم شهریور و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود.

نزدیک به ۳۰۰ هزار رزمنده از استان اصفهان در جنگ تحمیلی شرکت کردند و این استان در هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم کرده است. 

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.