stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 169063
  • 31 شهریور 1399 - 13:50
1

بنگاه ها برای فعالیت نیازی به اخذ شماره اقتصادی ندارند

بنگاه ها برای فعالیت نیازی به اخذ شماره اقتصادی ندارند
بنگاه‌های اقتصادی برای گرفتن مجوز‌های شروع کسب و کار می توانند از شناسه ملی استفاده کنند.
قلم | qalamna.ir :
مدیرکل امور مالیاتی فارس تاکید کرد: بنگاه های اقتصادی برای گرفتن مجوزهای لازم برای شروع کسب و کار، نیازی به شماره اقتصادی ندارند و می توانند از شناسه ملی استفاده کنند.
 
ناصر هاشمی افزود: این طرح براساس بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور به منظور تسهیل فضای کسب و کار، ایجاد پنجره واحد شروع کسب و کار و تسهیل در گرفتن مجوز‌های لازم از جمله شماره اقتصادی اجرا شده است.
 
در حال حاضر اشخاص حقیقی به محض گرفتن مجوز یا پروانه کسب و کار از اصناف و اتحادیه‌ها و اشخاص حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی و ثبت در اداره ثبت شرکت ها، در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور نیز ثبت نام شده تلقی می‌شوند و اطلاعات هویتی آنها، به صورت برخط یا غیر برخط، به سازمان امور مالیاتی کشور منتقل شده و شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی برای آغاز کسب و کار قلمداد می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه پیش از این، اجرای گام ۴۵ فرایند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی، بین یک ماه تا ۲ ماه زمان می‌برد، افزود: هم اکنون، با حذف این گام، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی شده و شماره اقتصادی آن‌ها بدون نیاز به طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نیست.
هاشمی تاکید کرد: با اجرای این مصوبه، ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده کفایت می کند و برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام نظام مالیات بر ارزش افزوده نیست.
 
هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.