stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 169039
  • 31 شهریور 1399 - 12:55
2

سفیر روسیه: مایل به تمدید معاهده “نیو استارت” هستیم

سفیر روسیه: مایل به تمدید معاهده “نیو استارت” هستیم

سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد، کشورش امیدوار به تمدید معاهده “نیو استارت” است و گفت: اگر توافقی با آمریکا برای تمدید این معاهده به دست نیاید، مسکو روش‌های موثری را برای حفاظت از خود می‌یابد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت:‌ اگر نیواستارت تمدید نشود، ما روش‌های متناسب و موثری را برای حفاظت از خودمان پیدا می‌کنیم. البته تمایل ما به تمدید این توافق است چون آن را یک عنصر کلیدی برای ثبات استراتژیک می‌دانیم. ما به همتایان آمریکایی خود گفته‌ایم که شکست در تمدید، یک اشتباه بزرگ است.

این سفیر همچنین گفت، تمایل واشنگتن برای از بین بردن تمامی توافق‌های کنترل تسلیحاتی می‌تواند به معنای تمایل این کشور برای استفاده از این نیرو به صورت کاملا آزادانه باشد. آمریکا سال گذشته میلادی از تواق INF، معاهده نیروهای اتمی میان برد، خارج شد.

وی افزود:‌ این تنها بخشی از مشکل جهانی است که شامل از بین بردن کنترل تسلیحاتی، خلع سلاح و رژیم‌های منع گسترش می‌شود. متاسفانه، ما بیش از پیش بر این باور هستیم که آمریکا تلاش می‌کند تا سیستم توافق‌های مرتبط را از بین ببرد که هدفش استفاده از این نیرو است.

سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت، روسیه همواره مخالف چنین اقداماتی بوده و همچنان آماده گفتگوی سازنده با هدف حفظ و تقویت ساختار امنیت جهانی است.

نبنزیا همچنین ابراز امیدواری کرد که رویکرد روسیه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری میلادی مورد حمایت قرار گیرد و گفت: درخواست جهانی برای حمایت از توافق‌های کنترل تسلیحاتی بیش از گذشته است.

پیمان “نیو استارت”، پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه است که رییس‌جمهور وقت آمریکا و همتای روسی وی ۸ آوریل ۲۰۱۰ در پراگ، پایتخت جمهوری چک امضا کردند.

بر این اساس آمریکا و روسیه اجازه دارند حداکثر ۱۵۵۰ کلاهک را مستقر کنند؛ حدود ۳۰ درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در سال ۲۰۰۲.

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک قبلی موسوم به “استارت”، در سال ۱۹۹۱ منعقد شد و در دسامبر ۲۰۰۹ منقضی شد.

معاهده نیو استارت در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود و آمریکا پیشنهاد داده تا معاهده جدیدی با حضور آمریکا، روسیه و چین منعقد شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.