stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 168993
  • 31 شهریور 1399 - 10:29
1

افشای فساد مالی در کمیته میزبانی المپیک توکیو

افشای فساد مالی در کمیته میزبانی المپیک توکیو

پسر رئیس سابق فدراسیون جهانی دوومیدانی به دلیل آنچه که دریافت رشوه از کمیته میزبانی المپیک توکیو خوانده شده، به چهار سال زندان محکوم شده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، کمیته پیشنهادات بازی‌های المپیک تابستانی توکیو در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ حدود ۳۷۰ هزار دلار به حساب پاپا ماساتا دیاک پسر رئیس سابق اتحادیه بین المللی فدراسیون دوومیدانی واریز کرده است. این وجوه از طریق شرکت Black Tidings مستقر در سنگاپور به دیاک جونیور منتقل شد که در سال ۲۰۱۳ حدود ۲ میلیون دلار از کمیته پیشنهادات برای انجام خدمات مشاوره دریافت کرد.

البته پاپا ماساتا دیاک در مصاحبه با آژانس تأکید کرد که وجوه دریافتی “هیچ ارتباطی با بازی‌های المپیک توکیو ندارد”. وی همچنین اظهار داشت که این پرداخت ها مربوط به نوعی “قرارداد حمایت مالی در چین” است.

در همین حال، لامین دیاک که یکی از اعضای کمیته بین المللی المپیک (IOC) بوده است که می‌توانست در رای مثبت به میزبانی توکیو تأثیر بگذارد.

دادگاه پاریس در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰، لامین دیاک سنگالی را مجموعا به ۴ سال، دو سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی و ۵۰۰ هزار یورو جریمه نقدی به اتهام فساد مالی محکوم کرد.

پاپ ماساتا دیاک (پسر لامین دیاک) نیز به دلیل فساد و همچنین سوء استفاده از اعتماد مقصر شناخته شد. دادگاه وی را نیز به پنج سال حبس و یک میلیون یورو جزای نقدی محکوم کرد و همچنین برای مدت ده سال از داشتن سمت در سازمان های ورزشی محروم شد.

قرار بود بازی‌های المپیک توکیو از ۲۴ ژوئیه تا ۹ آگوست سال ۲۰۲۰ برگزار شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات به مدت یک سال به تعویق افتاده و از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.