stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 168869
  • 30 شهریور 1399 - 16:34
2
وزیر نیرو اعلام کرد:

بیش از ۲۸۱ هزار نفر زیر پوشش طرح‌های آبرسانی قرار گرفتند

بیش از ۲۸۱ هزار نفر زیر پوشش طرح‌های آبرسانی قرار گرفتند
قلم/ همدان- وزیر نیرو مطرح کرد: همزمان با بیست و یکمین هفته پویش «هر هفته الف _ ب _ ایران»، بیش از ۲۸۱ هزار نفر تحت پوشش طرح های آبرسانی گرفت که در این راستا بالغ بر ۳۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، رضا اردکانیان در آیین افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری همدان و از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: الف و ب حروف آغازین الفبا است و الفبای هر کار زیر بنای آن کار است و آب و برق نیز زیربنای طرح‌های توسعه و عمران کشور اند.

وی با بیان این که فارغ از آن که ما تحت تاثیر شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار داریم، مطرح کرد: این دوران میدان و آزمون بزرگی برای ملت ایران است و در شرایطی هستیم که مانند میدان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس از آن سرافراز بیرون خواهیم آمد.

اردکانیان با تصریح بر این که دنیا از این پایمردی مردم ایران خواهد گفت، خاطرنشان کرد: در آیین همزمان با بیست و یکمین هفته پویش «هر هفته الف _ ب _ ایران»، بیش از ۲۸۱ هزار نفر تحت پوشش طرح‌های آبرسانی گرفت که در این راستا بالغ بر ۳۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وزیر نیرو با اشاره به این که برانیم تا در سال جهش تولید که نقش آب و برق و انرژی در آن حائز اهمیت است، برنامه‌های توسعه و عمران کشور را بی وقفه دنبال کنیم، اضافه کرد:

امسال موفق شدیم تا تابستان گرم و طولانی را بدون خاموشی برنامه ریزی شده و با افزایش بیش از ۴ درصدی عرضه انرژی و افزایش بیش از ۳۰ درصدی صادرات انرژی و کاهش اوج بار پشت سر بگذاریم.

اردکانیان با تصریح بر این که در قالب پویش «هر هفته الف _ ب _ ایران» بر اساس وعده‌ای که با ملت بزرگ ایران داشتیم، ۲۵۰ پروژه برق آب و فاضلاب را دنبال کردیم و به اتمام رساندیم، اضافه کرد: در این آیین، یکصد و هشتمین پروژه از این پویش افتتاح شد و باقی پروژه‌ها نیز مطابق برنامه به ثمر خواهند رسید.

وزیر نیرو با بیان این که تا پایان سال به مابقی روستاها که بالغ بر یک‌هزار و ۳۰۰ مورد است نیز آبرسانی خواهد شد، ابراز کرد: در بخش سدهای مخزنی هفت سد در سال جاری به بهره‌برداری رسیده که هفتمین مورد سد نعمت‌آباد اسدآباد در استان همدان بود.

اردکانیان در خصوص صد مخزنی نعمت آباد استان همدان نیز گفت: این سد، چهل و ششمین سدی است که در دولت دوازدهم افتتاح شد و از مجموع ۱۹۰ سدی به شمار می‌‌رود که در کشور به بهره‌ برداری رسیده است.

وزیر نیرو در ادامه صحبت‌های خود به بهره بردرای از ۴۵ شبکه آبیاری و زهکشی نیز اشاره کرد و افزود: در حوزه آبرسانی روستایی از ابتدای سال ۴۴۸ روستا به شبکه آب سالم متصل شدند که در مجموع جمعیت روستایی در دولت تدبیر و امید به بیش از ۸ میلیون نفر رسیده که امیدواریم تا پایان سال به این تعداد اضافه شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: در بخش برق نیز موفق شدیم تا تعداد ۹ نیروگاه حرارتی و ۹ نیروگاه مقیاس کوچک را افتتاح و در طول فعالیت هشت ساله دولت تدبیر و امید بیش از ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور اضافه نماییم که این میزان انرژی نقش تعیین‌ کننده ‌ای در تهیه انرژی خواهد داشت.

افتتاح ۴۰ پروژه هوشمندسازی در آینده ای نزدیک

وزیر نیرو با بیان اینکه در اجرای پویش «هر هفته الف _ ب _ ایران» برآنیم تا علاوه بر طرح‌های ساخت و سازی، پروژه‌های سازوکاری نیز در نظر گرفته شود، یادآور شد: با این روند، می‌توان شاهد اصلاح ساز و کارها بود و در نتیجه، خدمات موثرتری به مردم ارائه نمود.

اردکانیان در این خصوص اظهار کرد: آن شاالله به زودی ۴۰ پروژه هوشمندسازی را در این راستا در آینده ای نزدیک به افتتاح خواهیم رساند و در این زمینه طرح “برق امید” نیز با محوریت مدیریت مصرف تا ماه آینده به بهره برداری و اجرا خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه از حدود ۶ هزار مشترک خانگی در همدان، بیش از ۳۰ درصد آن‌ها در گروه کم مصرف‌ها قرار دارند، گفت: اجرای طرح تخفیف صددرصدی برای مشترکین کم مصرف، با هدف تشویق پرمصرف‌ها به کاهش مصرف و تضمین تامین برق در تابستان و استفاده از انرژی صرفه جویی و البته تامین برق کافی برای مردم و بخش‌های تولیدی است.

اردکانیان خاطرنشان کرد: طرح دیگر درخصوص موضوع سازوکاری، بحث یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی است، از سویی تدوین لایحه قانونی جامع آب، استقرار مدیریت حوزه‌های آبریز در ساختار آب کشور، طرح‌های سازگاری با وضعیت کم آبی و غیره از دیگر طرح‌ها در این مسیر است.

وی یادآور شد: تا پایان دولت قدم‌های مناسبی در حوزه پروژه‌های ساز و کاری برداشته خواهد شد و امید است که این ریل گذاری‌های مناسب برای دولت آینده نیز در حوزه آب و برق به کار گرفته شود.

دغدغه تامین آب همدان را نداشته باشید

وزیر نیرو در خصوص دغدغه‌هایی که در خصوص تامین آب در همدان وجود دارد، نیز گفت: در استان همدان، دغدغه و دل مشغولی‌ها برای تامین آب در درازمدت وجود نداشته باشد چراکه موضوع به شکل مناسبی در مسیر اطمینان بخشی قرار خواهد گرفت.

اردکانیان با بیان اینکه مردمان همدان، مردمانی خوش مصرف هستند، مطرح کرد: مردم همدان قدر اب و انرژی را می‌دانند و کارهای الگووارانه ای در همدان درحال اجرا است.

وزیر نیرو در این راستا به موضوع تصفیه فاضلاب در همدان اشاره کرد و افزود:

مصرف آب نیروگاه مفتح در گذشته برابر ۱۵ میلیون مترمکعب در سال بود و این امر به آب‌های زیرزمینی و موضوع تامین آب شرب آسیب وارد می‌کرد.

اردکانیان در این راستا با بیان این که ۱۲ میلیون متر مکعب از پساب فاضلاب با ۴۰ کیلومتر خط انتقال به نیروگاه اختصاص یافته که به نفع تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی است، خاطر نشان کرد: هم اکنون، خط انتقال ۴۰ کیلومتری در این محدوده وجود دارد و چاه‌ها مسلوب المنفعه شده اند.

وزیر نیرو در زمینه تامین آب منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد نیز مطرح کرد: برای این منطقه نیز از سوی وزارت نیرو بالغ بر ۳ میلیون مترمکعب نیز تخصیص داده شده است.

اردکانیان ادامه داد: مطالعات این طرح، از سوی شرکت آب منطقه‌ای به انجام رسیده و بر اساس دستور استاندار همدان بالغ بر ۲۰ کیلومتر خط انتقال پساب از محل نیروگاه به منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تعداد۵۴ پروژه در حوزه اب و برق در استان همدان در دست اجرا است، تصریح کرد: این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دنبال می‌شوند.

اردکانیان در ادامه سخنان خود، درخصوص طرح‌هایی که در حوزه آب و برق همدان افتتاح شد، تشریح کرد: سه پروژه مهم، افتتاح پروژه‌ای سد مخزنی نعمت‌آباد در اسدآباد، آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح استان، سه پروژه تامین برق و افزایش ظرفیت در ملایر، رزن و اسدآباد و شروع عملیات اجرایی خط ۴۰۰ کیلووات ملایر و خرم‌آباد در مجموع با اعتبار ۵۸۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، به انجام رسید.

وزیر نیرو تصریح کرد: با احتساب طرح‌هایی که در استان افتتاح شدند ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که امیدواریم در بخش آبرسانی هم تا پایان سال طرح‌ها افتتاح شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.