stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 168847
  • 30 شهریور 1399 - 16:35
2
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گلایه کرد:

بلاتکلیف ماندن آبرسانی به همدان از سد تالوار

بلاتکلیف ماندن آبرسانی به همدان از سد تالوار
قلم/ همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به ضرورت توجه به آینده آب و برق استان همدان تاکید کرد و گفت: آینده آب استان باید مورد توجه قرار گیرد، سد تالوار از سال ۸۶ که توسط قرارگاه خاتم آغاز شد و تا نزدیکی‌های همدان رسید و برای آن چندین کیلومتر لوله گذاری شده، همچنان بلاتکلیف است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در آئین افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان که در سالن شهدای دولت استانداری همدان برگزار شد؛  با بیان این که بایستی عملکردها به گوش مردم برسد، عنوان کرد: حال که هجمه های زیادی وجود دارد و از سویی در بیانیه گام دوم نیز تاکید شده است که باید به مردم امید داد بایستی عملکردهای دولت به گوش مردم برسد.

وی با بیان این که این روند، از مصادیق امید دادن به مردم است، خاطرنشان کرد: مردم وقتی ببینند که در شرایط تحریم این کارها انجام می‌شود، قطعاً امیدوار خواهند شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود به بیان پیشنهاداتی در زمینه آب و برق استان همدان پرداخت و گفت: لزوم مدیریت آب‌های سطحی از موارد بسیار جدی است زیرا ما آب ‌های زیادی داریم که باید ذخیره‌ سازی شود.

حجت‌الاسلام فلاحی ادامه داد: از سویی نیاز به تامین زیرساخت‌ های شرکت‌ شهرک ‌های صنعتی حائز اهمیت است و بازدیدی که از شهرک صنعتی لالجین داشتیم، مشخص شد که در آن محدوده، مشکل تامین زیرساخت آب و برق وجود دارد که باید این مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به ضرورت توجه به آینده آب و برق استان همدان تاکید کرد و گفت: آینده آب استان باید مورد توجه قرار گیرد، سد تالوار از سال ۸۶ که توسط قرارگاه خاتم آغاز شد و تا نزدیکی‌های همدان رسید و برای آن چندین کیلومتر لوله گذاری شده، همچنان بلاتکلیف است.

وی نیروگاه شهید مفتح همدان را رکن پدافند غیرعامل همدان و استان‌های غرب کشور در تامین برق دانست و گفت: سال‌ها است که این نیروگاه کار می ‌کند و دستگاه‌ها فرسوده هستند و بایستی به این موضوع توجه و در مسیر رفع مشکلات قدم برداشت.

حجت‌الاسلام فلاحی با بیان این که در این منطقه نیاز به مطالعه آسیب شناسی وجود دارد، تشریح کرد: در این منطقه به سبب شرایط فروچاله‌ها نیاز به آسیب شناسی است؛ از سویی، در بحث جانمایی جهان آباد نیز نیاز به مطالعه مجدد است و باید این طرح به لحاظ بحث های فروچاله ای مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که آب جهان آباد نیز بایستی به زودی تامین شود، گفت: بحث پساب ها تا نیروگاه همدان رسیده و نیاز است تا هر چه زودتر به ویان و جهان آباد نیز برسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ روستا در فامنین مشکل آب دارند، اظهار کرد: از یک هزار نقطه محروم از آب در کشور، یکی از آن ها در فامنین است به نوعی که، در حال حاضر، ۱۲ روستای این منطقه مشکل آب دارند که ۷ روستای با تانکر آبرسانی می‌شود و در ۵ روستاهای دیگر نیز یا منبع آبی وجود ندارد یا مشکلات جانبی دارند و این ها مشغله ذهنی ما شده اند و از سویی در برخی از نقاط نیز مشکلاتی در خصوص سالم بودن یا نبودن آب را شاهد هستیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.