stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 16882
  • 07 آذر 1394 - 10:49
3

سفر خارجی با قطار

شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء در راستای توسعه همکاری‌های کشورهای منطقه و گسترش صنعت ایرانگردی و جهانگردی، با همکاری راه‌آهن ترکیه اقدام به راه‌اندازی قطارهای بین‌المللی تهران – آنکار و تبریز – وان کرده است.

قلم | qalamna.ir :
شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء در راستای توسعه همکاری‌های کشورهای منطقه و گسترش صنعت ایرانگردی و جهانگردی، با همکاری راه‌آهن ترکیه اقدام به راه‌اندازی قطارهای بین‌المللی تهران – آنکار و تبریز – وان کرده است.
 
قطار تهران-آنکارا: این قطار پس از عبور از ایستگاه‏های زنجان، تبریز و سلماس (فقط در زنجان، تبریز و سلماس سوار و پیاده شدن مسافر انجام می‏گیرد) به مرز ریلی رازی می‏رسد. در ایستگاه سلماس با سوار شدن مسوولان نهاد و گذرنامه به قطار، کنترل نهایی و ممهور شدن گذرنامه‏ها در حد فاصل سلماس تا رازی در داخل قطار انجام می‏شود. در ایستگاه رازی کنترل گمرک انجام و پس از خروج از ایستگاه مرزی رازی، قطار در ایستگاه مرزی کاپیکوی در ترکیه برای بررسی گذرنامه ‏ها و گمرگ توسط ماموران این کشور متوقف می‏ شود. ایستگاه‏های بعدی، وان و اسکله وان هستند. در اسکله وان مسافران سوار کشتی (فری‌بوت) شده و پس از پنج ساعت مسافرت با کشتی روی دریاچه وان به اسکله تاتوان رسیده و سفر خود را با قطار درجه یک کوپه‏ای (تخت‏دار) ترکیه ادامه می‏دهند.
 
دنیای اقتصاد، قطار پس از عبور از ایستگاه‏های آلازیق، مالاتیا، سیواس و کایسری به ایستگاه راه‌آهن آنکارا در شهر آنکارا می‏رسد. فاصله ریلی ایستگاه تهران تا ایستگاه آنکارا ۲۳۹۹ کیلومتر است. مدت زمان سیر این قطار از تهران تا آنکارا حدود ۶۰ ساعت است.محل استقرار مسافران در قطار ایران و ترکیه توسط برچسب‏هایی در ایستگاه مبدأ حرکت مسافران مشخص می‏شود. مسافران باید به شماره‏های درج شده دقیقا توجه کنند، زیرا عدم استقرار در جای تعیین شده مشکلاتی را برای مسافر و دیگران در پی خواهد داشت.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.