stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 168460
  • 29 شهریور 1399 - 15:06
2
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد:

ضرورت جهش زراعت چوب در همدان

ضرورت جهش زراعت چوب در همدان
قلم/ همدان- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: استان همدان با توجه به وضعیت منابع ملی آن یکی از استان های پراهمیت در خصوص اجرای طرح های آبخیزداری است و باید در زمینه جنگل کاری نیز روند پیشرفت را افزایش دهید که سال گذشته نزدیک به هزار هکتار جنگل کاری با نهال و هزارهکتارجنگلکاری با بذر و زراعت چوب داشته اید و امسال هم این طرح ها ادامه داشته باشد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، مسعود منصور در حاشیه سفر یک روزه‌ کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به شهرستان ملایر از طرح‌ها و پروژه‌های موفق در بخش منابع طبیعی این شهرستان‌های بازدید نمود و مطرح کرد:  با توجه به اهمیت اجرای طرحها وپروژ ه های منابع طبیعی و آبخیزداری و تأثیر این طرح‌ها در توسعه و شکوفائی منطقه باید شرایطی فراهم شود تا این طرح‌ها همچنان در اولویت توسعه ای ما باشد.
وی در این راستا ادامه داد: توسعه و کشت نهال در نهالستان ها با هدف افزایش سرانه جنگل، بهره‌وری منطقی از آب و خاک و با کشت چندمنظوره گونه‌های بومی واقتصادی و با مشارکت واقعی مردم باید اجرا شود.

این مسئول، طرح های انجام شده در حوزه منابع طبیعی را زمینه ساز اشتغال مولد و بهبود معیشت برای روستانشینان عنوان کرد و گفت: استان همدان با توجه به وضعیت منابع ملی آن یکی از استان های پراهمیت در خصوص اجرای طرح های آبخیزداری است و باید در زمینه جنگل کاری نیز روند پیشرفت را افزایش دهید که سال گذشته نزدیک به هزار هکتار جنگل کاری با نهال و هزارهکتارجنگلکاری با بذر و زراعت چوب داشته اید و امسال هم این طرح ها ادامه داشته باشد.
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه افزود: بازدیدی که از نهالستان قدس ملایر داشتیم، این نهالستان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید نهال در استان را دارد و کار های خوبی هم صورت گرفته اما کافی نیست و این نهالستان نیاز به کارهای جدید و خلاقانه ای دارد و امید وارم با استفاده از ظرفیت های قانونی بتوانیم از بخش خصوصی برای رونق و توسعه این نهالستان و تولید نهال برای زراعت چوب و صنوبر نهایت استفاده را به عمل آورید.

همدان باید به قطب تولید نهال در منطقه غرب تبدیل شود
منصور ادامه داد: امسال هدف گذاری کنید و ظرفیت این نهالستان را بالا بیرید و همدان باید به قطب تولید نهال در منطقه غرب تبدیل شود به نوعی که، علاوه بر تامین نهال مورد نیازاستان نهال های مورد نیاز استانهای همجوار را نیز تامین کنید.
منصور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و ظرفیت های منابع طبیعی به روی مردم و تولید کنندگان باز است و این آمادگی وجود دارد که نهالستان ها را با رعایت صرفه و صلاح دولت واگذار کنیم تا نهال بیشتری تولید شود و چوب و نیازهای چوبی صنایع چوبی و مبل و منبت این شهرستان نیز برطرف شود.
این مسئول در پایان، به ظرفیت بالای منابع طبیعی در کشور اشاره کرد و گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری به هم افزایی با مردم و تشکل های زیست محیطی نیاز داریم و نهالستان های متعددی در کشور داریم که سالانه چیزی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نهال تولید می‌کنند؛ در حالی که ظرفیت تولید نهال را می تواند به بیش از سه برابر در آن ها افزایش داد و من امیدوارم نهالستان ملایر یکی از نهالستان های پُررونق در خصوص تولید نهال و زراعت چوب در کشور باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.