stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 168036
  • 27 شهریور 1399 - 21:55
3
یک کارشناس رسانه :

دولتی ها اهمیتی به رسانه ها نمیدهند / نگاه سلیقه ای در برخی دستگاها وجود دارد

قلم _ مرکزی _ براتی روزنامه نگار و فعال رسانه ای گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در ایران از یک طرف و کاهش بودجه های فرهنگی و هنری و آموزشی دولتی از طرف دیگر باعث کاهش درآمد رسانه های خصوصی و مستقل شده و این زنگ خطری برای افزایش بیکاری خاموش در ماه های آینده است
قلم | qalamna.ir :

براتی فعال رسانه ای در اراک گفت: شیوع ویروس کرونا در ایران به مشاغل زیادی آسیب جدی وارد کرده است که مشاغل حوزه فرهنگ و هنر و رسانه نیزمتاسفانه از این آسیب دور نبوده است .
وی گفت : کاهش بودجه های فرهنگی و هنریرسانه ای و آموزشی دولتی از یک طرف و فاصله گرفتن مدیران از رسانه ها و کاهش حمایت ها آنان از سوی دیگر با ترکیب شیوع ویروس کرونا باعث کاهش چشم گیر درآمد رسانه های خصوصی و مستقل شده و این زنگ خطری برای افزایش بیکاری خاموش در ماه های آینده در کشور است .
این کارشناس رسانه افزود: رسانه ها و احزاب دو بال دموکراسی در دنیا هستند و حمایت از این دوبال باعث افزایش مردم سالاری در کشور است .
براتی اضافه کرد: اینکه شغل خبرنگاری در ایران یک فعالیت کاملا خصوصی و خودگردان شده باعث میشود تا خبرنگاران از رسالت اصلی خود دور شوند و وقت زیادی از زمان مطالعه، تحقیق و پژوهش را صرف روزمرگی و حل مشکلات شخصی که اکثرا مادی است کنند که این خود آسیبی جدی به قشر فرهنگی ، هنری و بدنه رسانه در کشور است .
وی اظهار کرد: از مدیران درخواست داریم تا با حمایت از رسانه ها باعث گسترش دموکراسی و افزایش نقش نخبگان و خواص فرهنگی و اجتماعی درجامعه شوند.
براتی گفت: نظرات خواص میتواند باعث حل بسیاری از مشکلات ریز و درشت در جامعه شود زیرا خبرنگاران با چشم های ریزبینانه از نگاه دیگری به مشکلات توجه میکنند و بررسی گذشته خبرنگاران موفق، خود صحت این مطلب را تایید میکند .
این کارشناس رسانه در پایان با اشاره به اینکه طی سنوات اخیر تمام خدمات و کالا ها شامل افزایش قیمت بوده بجز هزینه آگهی در رسانه های چاپی و فعالیت رسانه ای که هیچگونه تغییری نداشته اند، اضافه کرد: در بسیاری از مراکز دولتی و خصوصی و سازمان ها جایگاه روابط عمومی و مشاور رسانه خالی مانده که متاسفانه با تنگ نظری و کوتاه فکری از نیروهای غیرمرتبط و متخصص در این جایگاها استفاده میشود که نه تنها باعث رشد این مراکز نمیشود بلکه به بدنه رسانه ای نیز آسیب وارد میکند؛ چرا که تنها یک رسانه ای به خط قرمز ها و باید و نباید های خبر و محتوا سازی مسلط است و میتواند از افزایش بذر نا امیدی در کشور جلوگیری کند .

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.