stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 167744
  • 26 شهریور 1399 - 15:51
1

مطالبات گندمکاران مناطق سردسیر پرداخت نشد/کشاورز نقدینگی ندارد

مطالبات گندمکاران مناطق سردسیر پرداخت نشد/کشاورز نقدینگی ندارد

رییس نظام صنفی کشاورزی گفت: آن دسته از گندمکاران مناطق سردسیر یعنی مناطق غرب و شمال غرب کشور که گندم هایشان را اواخر مرداد تحویل دولت داده اند، هنوز یک ریال هم دریافت نکرده اند و لازم است دولت هرچه زودتر مطالباتشان را پرداخت کنند.

قلم | qalamna.ir :

محمد شفیع ملک زاده در گفت و گو با با بیان اینکه قرار بود امسال دولت بعد از خرید گندم حداکثر تا یک هفته پول گندمکاران را به حسابشان واریز کند، گفت: در تیرماه شرایط خوب بود و پول خرید گندم نهایتا تا یک هفته به حساب گندمکاران واریز می شد اما آن دسته از گندمکاران مناطق سردسیر یعنی مناطق غرب و شمال غرب کشور که گندم هایشان را اواخر مرداد تحویل داده اند، هنوز یک ریال هم دریافت نکرده اند و دولت باید حدود ۱۲۳۰ میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کند.

وی ادامه داد: گندمکاران مناطق سردسیر گندم هایشان را دیر برداشت می کنند و از آن طرف نیز باید زود هم بکارند. بنابراین باید هرچه زودتر مطالبات خود را دریافت کنند تا بتوانند عملیات شخم و آماده سازی زمین را برای کشت بعدی گندم انجام دهند.

رییس نظام صنفی کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه چون مطالبات این کشاورزان هنوز پرداخت نشده آنها عملا نقدینگی ندارند و اگر کشت آنها عقب بیفتد دیگر توانایی کاشت نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، برخی از نقاط استان همدان و زنجان و بخش های شمالی استان فارس مناطق سردسیر هستند که گندم هایشان دیر برداشت می شود، اظهار کرد: قیمت نهاده های کشاورزی مانند کود و سم افزایش یافته است و کشاورز برای تهیه آنها نیاز به نقدینگی دارد. بنابراین باید هرچه زودتر بدهی کشاورزان پرداخت شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.