stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 167710
  • 26 شهریور 1399 - 17:26
2
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مسئولین همدان:

وعده هایتان را به موقع انجام دهید یا وعده ندهید

وعده هایتان را به موقع انجام دهید یا وعده ندهید
قلم/ همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان در بازدید از کوی فردوس و پیگیری مشکلات اهالی آن خطاب به مسئولین همدان گفت: وعده هایتان را به موقع انجام دهید یا وعده ندهید.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی پیش از ظهر امروز به همراه جمعی از مسئولین همدان در بازدید از کوی فردوس همدان و شنیدن دغدغه های مردم ساکن در این محدوده، با بیان این که بالغ بر ۵۰۰-۶۰۰ خانوار در این محدوده مشکلاتی اساسی دارند، تشریح کرد: مشکلاتی چون نبود مدرسه، نبود خدمات عمومی، مسجد، نانوایی از جمله موضوعاتی است که مردم بدان اشاره کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تصریح بر این که در کوی فردوس همدان کمبود امکانات رفاهی لازم و مورد نیاز مشخص است، خاطرنشان کرد: مردم خواسته های فراوانی داشته اند و مراجعات متعددی برای مشکلاتشان به ما داشته اند اما اداره راه و شهرسازی و شهرداری همدان و مجموعه های دیگر باید همکاری کنند که مشکل منطقه حل شود.

وی با تاکید بر این که از همه مسئولینی که برای رسیدگی به مشکلات مردم کوی فردوس در این جا حضور پیدا کردند، تشکر می کنم، تصریح کرد: در جلسه ای که امروز عصر (۲۶ شهریورماه) برگزار خواهد شد، مسئله های مردم کوی فردوس مطرح خواهد شد.

امام جمعه شهر همدان در ادامه صحبت های خود مطرح کرد: مسئله های مردم کوی فردوس با همراهی و همکاری مسئولین راه و شهرسازی و شهرداری همدان حل خواهد شد و اگر این دو ارگان با هم به توافق برسند و اداره راه و شهرسازی استان همدان این محدوده را به شهرداری واگذار نماید، طبیعتاً خیلی از مشکلات قابل حل است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: مسئولین وعده هایی را به مردم داده اند که مشکلات آن ها حل خواهد شد، بنده هم چند ماه دیگر این موضوعات را پیگیری خواهم کرد که این وعده ها عملیاتی شود، بنده از همه مسئولین خواهش می کنم که اگر وعده ای را به مردم می دهید، به موقع انجام دهید چراکه این روند، اعتمادسازی می کند و اگر واقعاً آن امر، شدنی نیست. وعده ندهیم! مردم را دلخوش نکنیم که مشکلاتشان حل می شود و بعد، آن ها را دو سال و سه سال بعد منتظر نگه داریم و بعد ببینند که اتفاقی نیفتاد!

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: خواهش بر این است که مسئولین ما تلاش کنند که مشکلات مردم حل شود و نباید اختلاف بین ارگان ها باعث آسیب به مردم شود، در این زمینه نیز شاهدیم که اختلاف بین دو یا سه اداره در همدان موجب شده که چند سال این کار معطل بماند و این شایسته نیست.

وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: خدایی نکرده به نحوی نباشد که در جمع و در فضا قرار بگیریم و وعده ای دهیم و بعد عملیاتی نشود؛ ما امیدواریم که این اتفاق خوب بیفتد که مشکلات مردم حل شود.

امام جمعه شهر همدان با بیان این که طبیعی است، مشکلات فراوانی در این محدوده وجود دارد و نمی توان همه آن ها را یک جا حل کرد اما تا جایی که امکان پذیر است و شدنی است باید قدم برداشت، گفت: ان شاالله شاهد تلاش های مسئولین همدان باشیم و امید است که مردم ساکن در کوی فردوس نیز با صبر و حوصله شان کمک کنند تا کارها به درستی پیش برود.

در خلال این صحبت ها، دغدغه های مردمی که عموماً از جنس مسائل عمرانی بود، شنیده شد…

مردم این محله بارها بیان کردند که ۴ سال است که در این جا زندگی می کنیم اما کسی صدای ما را نشنیده است.

آن ها، موضوعاتی شامل مشکل پایان کار ساختمان های مسکن مهر، نداشتن مسجد و پایگاه بسیج، نداشتن مدرسه و عدم پذیرش فرزندان آن ها توسط مدرسه علاقبندیان، عدم دسترسی به خدمات شهری چون اتوبوس و تاکسی، نامناسب بودن مسیر و شیب تند آن که برای معلولین، سالمندان و البته در روزهای برقی و لغزنده برای تمامی ساکنین خطرآفرین است را عنوان کردند.

از سویی، ساکنین این محله از وعده های مسئولین اداره کل راه و شهرسازی گلایه کردند و خواستار پیگیری وضعیت سند مالکیت واحدهای مسکن مهر آن ها شدند و در این زمینه عنوان شد که منطقه ما تاکنون از سوی راه و شهرسازی به شهرداری تحویل داده نشده است بدین سان هر بار که پیگیر عدم دسترسی به خدماتی چون تاکسی و اتوبوس و فضای سبز شده است، با این مشکل مواجه شده ایم.

دیگر گلایه های مردمی، به مناسب نبودن روشنایی معابر، مشکل سند پایان کار، رانش زمین، مناسب نبودن آسفالت، مشکلات امنیتی و نداشتن واحدهای نگهبانی و نداشتن فضای سبز و پارک، نداشتن نانوایی و حتی یک سوپرمارکت منتهی شد؛ در یک قسمت که البته ورودی کوی فردوس نیز محسوب می شود، مشاغلی با آلودگی صوتی بالا ساکن هستند، مشاغلی چون تانکرسازی که صدای آهن آلات آن ها در کنار صدای واحد پرورش سگ که در پایین تر این فضا مستقر است، همه و همه آسایش را از مردمان ساکن در کوی فردوس گرفته است.

یکی از اهالی با صدای بلند و البته قلبی دردمند گفت: در روستا هم شاهد امکانات هستیم اما ما پس از چند سال زندگی در این جا، حتی یک باجه عابر بانک هم نداریم!

یکی از بانوان حاضر که دارای معلولیت نیز بود از مشکلات عبور و مرور یک فرد معلول در این منطقه و عدم دسترسی به خدمات شهری گفت.

یکی دیگر از بانوان به مشکل زمین اشاره کرد و گفت: پس از پیگیری هایمان برای سند متوجه شدیم که گویی بین اداره اوقاف و راه و شهرسازی همدان مشکل به وجود آمده است و در صورت آماده شدن سند نیز مابه تفاوت قیمت را خودِ ما باید پرداخت کنیم، خانه هایمان قرار بود سال ۸۹ و ۹۰ تحویلمان شود اما ۹۴ آن را تحویل دادند؛ آن هم با این همه مشکل!

زن و مرد، پیر و جوان آمده بودند تا به گوش مسئولین برسانند که در این محدوده، نه تنها آسفالت ریزی ها و خدمات ارائه شده نامناسب است بلکه نیمه کاره ماندن پروژه از سوی پیمانکار و راه و شهرسازی نیز مشکلاتی را به همراه داشته است.

فضای پشت مجتمع های کوی فردوس به یک سراشیبی تند و حتی محیط دره و پرتگاهی ختم شده است که اداره کل راه و شهرسازی برای حفاظ بندی آن وارد کار شده و بخشی از این محدوده را نرده گذاری و البته آسفالت کرده است اما باقی آن را رها کرده و به جای حفاظ، تپه ای خاک در آن محدوده ریخته است.

به گفته اهالی کوی فردوس، مردم برای رسیدن به مسجد از این تپه خاکی می گذرند و در سراشیبی تند برای رسیدن به مسجد عبور می کنند و عده ای در این مسیر نیز، دچار مشکلاتی چون پیچ خوردگی پا شده اند.

وسایل نیمه کاره پیمانکار موجب شده تا معتادان در پشت آن ها پناه برده و این امر نه تنها صورت بدی به این منطقه داده است بلکه میزان امنیت این محدوده را نیز کاهش داده است.

با این تفاسیر، امید است تا با قول مساعدت مسئول اداره راه و شهرسازی که با معاون وزیر راه به این منطقه آمد شاهد اتفاقی درخور باشیم چراکه مردم، گوش هایشان از وعده های ناتمام پُر شده است.

از سویی، شهردار همدان نیز قول مساعد داد که در صورتی که زمین مناسبی را اداره راه و شهرسازی همدان در اختیار شهرداری قرار دهد؛ یک ماهه یک پارک مناسب در کوی فردوس همدان ایجاد نماید.

با این حال، امید است که مشکلاتی چون مکان نامناسب ایجاد بنا، کیفیت پایین مصالح، عدم در نظر گرفتن واحدهای تجاری و مدرسه و مسجد در این محدوده بار دیگر در پروژه مسکن اقدام ملی همدان رخ نمایی نکند و در این پروژه نیز پس از چند سال، با چنین مشکلاتی روبرو نشویم.

افتتاح فاز اول تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی تا پایان مهرماه

در ادامه این بازدید، نماینده ولی فقیه در استان همدان به همراه شهردار همدان و شهرداری منطقه ۳ همدان از پروژه نیمه کاره تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی نیز بازدید کردند.

طی این بازدید، نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی فعال و در استمرار کاری قرار دارد، گفت: امیدواریم که در اسرع وقت و طی یکی دو ماه آینده شاهد افتتاح فاز اول این پروژه باشیم.

در ادامه این بازدید، شهردار همدان در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص وضعیت فعلی این پروژه و زمان اتمام فاز اول آن گفت: این پروژه هم اکنون روی روال افتاده و قسمتی از فاز اول آن که رمپ اصلی پروژه است نیز آسفالت شده است.

عباس صوفی در ادامه این موضوع مطرح کرد: ان شاالله  تا یک ماه آینده عملیات کل آسفالت در فاز اول آن انجام می شود و در سطح سوم نیز بحث  بتن ریزی و آرموتور بندی در دستور کار قرار گرفته است و  سعی می کنیم تا ظرف یکی دو ماه آینده سطح یک پروژه را تحویل دهیم و ترافیک روی ان بیفتد و سطح سوم نیز ان شاالله تا پایان سال تمام خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی یکی از پیچیده ترین و بزرگترین پروژه های استان همدان است و متاسفانه برای تامین کابل های آن مشکلاتی داشتیم چراکه کابل های ایرانی جوابگوی پروژه نبود و کابل های خارجی نیاز داشتیم و چندماهی درگیر ورود کابل های خارجی بودیم از سویی، بحث شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن شرکت ها را داشتیم و این موضوعات بر کند شدن روند پروژه هم اثر گذار بود.

شهردار همدان در بخش پایانی صحبت های خود از مردم همدان بابت این موضوع عذرخواهی کرد و گفت: ان شاالله با اقدامات صورت گرفته بتوانیم همزمان کارهای پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی را پیش ببریم و پروژه به مرحله افتتاح برسد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.