stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 167707
  • 26 شهریور 1399 - 14:25
2

اسنودن: پیگرد آسانژ براساس قانون جاسوسی برای آمریکا زیان‌بار خواهد بود

اسنودن: پیگرد آسانژ براساس قانون جاسوسی برای آمریکا زیان‌بار خواهد بود

اسنودن با اشاره به این‌که آسانژ به یک چهره مورد حمایت رسانه‌های آمریکایی بدل شده، گفت: تحت پیگرد قرار گرفتن موسس ویکی‌لیکس بر اساس قانون جاسوسی آمریکا برای جامعه ما آن هم به دلیل آنکه این فرد یک روزنامه نگار است، زیان بار خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق امنیت ملی آمریکا که به افشای اطلاعات محرمانه متهم است و اکنون در روسیه به سر می‌برد، گفت‌: در حقیقت ویلیام بار، دادستان کل آمریکا تلاش می‌کند تا جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس را به آمریکا بیاورد و او را به حبس ابد محکوم کند.

اسنودن سپس گفت،‌ متهم کردن آسانژ بر اساس این قانون خطرناکترین کاری است که می‌شود انجام داد چون دولت آمریکا در حال نقض یک توافق محرمانه با جامعه است به این دلیل که باید با انجام این کار رسانه‌های خبری را هم بابت انتشار این مطالب محرمانه تحت پیگرد قرار دهد.

این فعال سیاسی همچنین گفت:‌ آنها هرگز نیویورک تایمز با واشنگتن پست و خبرنگاران را متهم نمی‌کنند. آنها منابع را متهم می‌کنند. آنها چلسی منینگ، ادوارد اسنودن،‌ توماس دریکز، دنیل السبرگ و دیگران را متهم می‌کنند. اما رسانه را به حال خود می‌گذارند. آنها در پرونده آسانژ هم این توافق را نقض می‌کنند.

اسنودن معتقد است که استدلال‌ها درباره این‌که موسس ویکی‌لیکس، روزنامه‌نگار نیست، مبتنی بر نظریه‌های حقوقی مبهمی هستند که داستان‌های حقوقی برای محکوم شدن وی به جرم جاسوسی مطرح می‌کنند و اصرار دارد که همه می‌دانند این نظریه‌ها، نادرست هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.