stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 167663
  • 26 شهریور 1399 - 13:25
1

اورتگا مخالفان را با حکم حبس ابد تهدید کرد

اورتگا مخالفان را با حکم حبس ابد تهدید کرد

رئیس جمهور نیکاراگوئه ضمن اعلام آنکه پیشنهاد اصلاح قانون را مطرح کرده که اجازه صدور حکم حبس ابد را می‌دهد، تهدید کرد که از این موضوع علیه مخالفان دولت استفاده خواهد کرد و آنها را به ارتکاب “جرائم از روی نفرت و انزجار” متهم کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حال حاضر حداکثر مجازات براساس قوانین نیکاراگوئه حکم حبس ۳۰ سال است. “دانیل اورتگا”، رئیس جمهور ۷۴ ساله نیکاراگوئه که قبلا یکی از فرماندهان چریکی بوده است، گفت: براساس یک توافق بین‌المللی حکم اشد مجازات در این کشور آمریکای مرکزی وجود ندارد. اما ما متعهد نشده‌ایم که حکم حبس ابد را برای مجرمان نیز اعمال نکنیم.

اورتگا در جریان سخنرانی در صد و نود و نهمین سالروز استقلال نیکاراگوئه به شدت “نیروهای امپریالیسم” را به باد انتقاد گرفت؛ عبارتی که به مخالفان وی و دانشجویانی که در سال ۲۰۱۸ میلادی با درخواست برکناری اورتگا اعتراضات خیابانی برگزار کرده بودند، اشاره داشت. این معترضان به طرز خشونت‌آمیزی توسط پلیس و شبه‌نظامیان سرکوب شدند.

وی با اشاره به بیش از ۷۰۰ تنی که در جریان این اعتراضات بازداشت و در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی آزاد شدند، گفت: آنها احساس مصون بودن می‌کنند چرا که به آنها معافیت از مجازات داده شده است. خوب توجه کنید، به آنها در حال حاضر فرصت معافیت از مجازات داده شده اما دیگر چنین فرصتی وجود نخواهد داشت.  

اورتگا افزود: در جریان این اعتراضات جنایات فجیعی علیه افسران پلیس و فعالان حزب حاکم “جبهه ساندنیستا” صورت گرفته است.

وی بار دیگر مدعی شد که مخالفانش توسط آمریکا با هدف انجام یک کودتای نافرجام حمایت می‌شدند.

اورتگا اظهار داشت: آنها فرزندان شیطان هستند، آنها فرزندان نفرت و انزجار هستند، آنها پر از نفرتند و با نفرت پر شده‌اند.

تصمیم برای اصلاح قانون و گنجاندن حکم حبس ابد دوشنبه گذشته توسط روزاریو موریو، بانوی اول و معاون رئیس جمهور نیکاراگوئه اعلام شد که گفت این متمم قانون اساسی در پارلمان تحت کنترل حزب حاکم به تصویب خواهد رسید.

رهبران اپوزیسیون به این اطلاعیه که در حال حاضر توسط اورتگا تائید شد، واکنش نشان دادند و می‌ترسند این اصلاح به عنوان ابزار جدید ارعاب و سرکوب توسط دولت مورد استفاده قرار گیرد.

حزب اپوذیسیون “ائتلاف ملی” می‌گوید، دست‌کم ۱۰۰ تنی که به خاطر اعتراض به دولت بازداشت شده و “زندانی سیاسی” محسوب می‌شوند همچنان در زندان هستند چرا که بسیاری از آنها به ۱۰ و ۲۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

اورتگا با اشاره به تجاوز و قتل اخیر دو دختر ۱۰ و ۱۲ ساله در شمال نیکاراگوئه، گفت: حبس ابد همچنین در خصوص افرادی که علیه کودکان جرمی مرتکب می‌شوند، اعمال خواهد شد.

پس از این اطلاعیه، برخی از مردم نیکاراگوئه یادآور شدند که خود اورتگا نیز در سال ۱۹۹۸ میلادی از سوی دختر ناتنی‌اش به تعرض جنسی متهم شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.