stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 167647
  • 26 شهریور 1399 - 12:55
1

چین: رزمایش‌ها هشداری به تایوان و حامیان خارجی آن است

چین: رزمایش‌ها هشداری به تایوان و حامیان خارجی آن است

یک سخنگوی دولت چین امروز (چهارشنبه) گفت، رزمایش‌های تازه چین در نزدیکی تایوان یک پیام عامدانه به رهبران این جزیره و حامیان خارجی آن است که پکن در عمل به وعده خود برای دفاع از اراضی چینی، به خوبی عمل خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ما شیائوگوآنگ» از دفتر امور تایوان در کابینه چین گفت، این مانورها “اقدامی ضروری” است چون رهبران تایوان در اقداماتی دخیل هستند که هدفش پیشبرد استقلال رسمی این جزیره خودگردان از چین است. او گفت، رهبران تایوان به دنبال دریافت حمایت خارجی هستند تا مقابل توسعه چین مانع‌تراشی کنند.

ما شیائوگوآنگ با اشاره به حزب حاکم تایوان گفت: در حال حاضر وضعیت میان طرف‌ها بسیار پیچیده و خطرناک است. مقام‌های حزب ترقی‌خواه دموکراتیک و نیروهای استقلال تایوان پشت آن هستند.

این مقام چینی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: ما اراده و ظرفیت شکست تمام فعالیت‌های استقلال‌طلبانه تایوان و حفاظت قاطع از اراضی ملی و حاکمیت ارضی خودمان را داریم.     

جزیره خودگردان تایوان می‌گوید، هواپیماهای چینی در روزهای گذشته حین مانورهای نظامی گسترده وارد حریم هوایی آن شدند و آن را “تحریک جدی تایوان و تهدید بد برای صلح و ثبات منطقه‌ای” توصیف کرد. به گفته تایوان، چنین اقداماتی از سوی ارتش آزادی‌بخش خلق چین تهدید کل این منطقه است و از جامعه بین‌المللی خواست تا واکنش نشان دهد.

سخنگوی دولت چین همچنین تصمیم یکی از احزاب تایوانی برای بایکوت نشست سالانه اقتصادی و فرهنگی در شهر شیامن را دیکته سیاست داخلی تایوان دانست. براساس گزارش‌ها، تصمیم حزب چین‌گرای ناسیونالیست تایوان پس از اظهارات جنجالی یک مجری تلویزیونی گرفته شد.

ما شیائوگوآنگ همچنین گزارش‌هایی مبنی بر درخواست از این مجری برای عذرخواهی را رد کرد. او گفته بود این هیات ناسیونالیست برای “گدایی صلح” می‌آیند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.