stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 167628
  • 26 شهریور 1399 - 12:36
1

بورسی‌ها نقره داغ شدند؟

بورسی‌ها نقره داغ شدند؟

ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در مورد آینده بورس، گفت: اکنون بازارگردانی توسط بخش دولتی جلوی نوسان گیری را خواهد گرفت؛ رشد شاخص به صورت تهاجمی مانند قبل نخواهد بود و با عملیات بازارگردانی، بازار در کنترل مسئولان بورس قرار می‌گیرد.

قلم | qalamna.ir :

مجتبی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اکنون با توجه به شرایط پیش آمده مردم نمی‌دانند به آینده بازار بورس می‌توان تکیه یا اعتماد کرد.

وی افزود: در یک ماه اخیر در پی تصمیمات نسنجیده و شعارهایی که برای تشویق ورود مردم به بورس انجام شد و ریزش بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزش سرمایه‌هایی که مردم وارد بازار کردند و در حقیقت نقره داغ شدند، سطح اعتماد را کاهش داد.

این معامله‌گران بازار بورس بیان کرد: در ماه‌های اخیر گاهی در سهم‌هایی ریزش صورت می‌گرفت که طبیعی نبود.

ابراهیمی ادامه داد: اصلاح ذات بازار است، اما اتفاقات در این مدت که در دوران ۲۸ ساله بی سابقه بوده ناشی از تصمیمات نسنجیده بود و اعتماد عمومی نسبت به بازار سرمایه خدشه دار شد.

وی ادامه داد: چند روزی است باتوجه به اینکه شاخص به محدوده یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد نزدیک شده و برگشت کرد و همچنین خبرهای خوبی از سوی رهبر معظم انقلاب و مجلس شنیدیم، مردم تا حدودی برگشت بازار را مشاهده می‌کنند.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: اما آنچه اکنون مهم است پاسخگویی به این دغدغه است که آیا اکنون بازار برگشت کرده و یا می‌شود امیدوار بود؛ در پاسخ باید گفت که منطق قبول می‌کند که باتوجه به سیاست‌های اتخاذ شده و بازارگردانی که توسط دولت و سازمان بورس انجام می‌گیرد، انتظار می‌رود امیدها برگردد.

ابراهیمی تصریح کرد: توصیه می‌شود در ادامه راه افراد حتما با افزایش سطح دانش و آگاهی خود وارد بازار سرمایه شوند و انتخاب سهام انجام دهند و حتما دید خود را به صورت میان مدت و بلندمدت تنظیم کنند.

وی بیان کرد: بازار نوسانی کوتاه مدت افراد حرفه‌ای را می‌طلبد و ریسک کار را افزایش می‌دهد؛ از سویی دیگر بازارگردانی نیز جلوی این نوسان گیری را خواهد گرفت؛
رشد شاخص به صورت تهاجمی مانند قبل نخواهد بود و با عملیات بازارگردانی، بازار در کنترل مسئولان بورس قرار می‌گیرد.

وی افزود: انتظار داریم براساس تحلیل تکنیکال شاخص تا محدوده ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برسد و تا شاخص ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به سمت پایین حرکت کرده و از آن به بعد رشد خود را داشته باشد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون بانک مرکزی صعود دلار را کنترل می‌کند، دوباره سرمایه‌های خرد مردم وارد بورس خواهد شد تا به رونق تولید ملی و حمایت از صنایع داخلی کمک شایانی شود.

ابراهیمی یاداور شد: جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز رسالت اجتماعی خود را با برگزاری کلاس‌های آموزشی، وبینارها و سمینارها و تولید محتوا در این خصوص در راستای افزایش آگاهی مردم انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پاسخ به این دغدغه‌مندی را در دستور کار جدی جهاددانشگاهی قرار دادیم و حتی به صورت تلفنی و حضوری در راستای راهنمایی مردم در خصوص سرمایه گذاری فعالیت داریم.

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.