stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 167611
  • 26 شهریور 1399 - 12:21
2

کمیته پیگیری صندوق بازارگردانی شرکت‌های معدنی تشکیل می‌شود

کمیته پیگیری صندوق بازارگردانی شرکت‌های معدنی تشکیل می‌شود

طبق اعلام مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران)، به زودی کمیته‌ای برای پیگیری تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی ایجاد می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

 چند روز گذشته (یکشنبه شب) نشست هم‌اندیشی ایمیدرو، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و رییس سازمان بورس به منظور حمایت از سهامداران و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه برگزار شد که ضمن آن رییس هیات عامل ایمیدروبا بیان اینکه طبق موافقت به عمل آمده، مقرر شده است تا شرکت‌هایی که فاقد سبدگردانی در بازار بورس هستند، تا سقف ۲۰درصد از ارزش شناور شرکت متبوع خود را برای تشکیل یک شرکت سبدگردانی، تخصیص دهند، اعلام کرد که مدیریت سبدگردانی توسط ایمیدرو و از سوی قائم مقام این سازمان و مدیر عامل شرکت بورس، انجام خواهد شد.

با برگزاری نشست فوق و ایجاد امید در بازار بورس، شاخص کل با افزایش همراه شده و سهام شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی مورد استقبال سهامداران قرار گرفته است.

در همین رابطه، امیر صباغ – مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان ایمیدرو- با یادآوری این نشست، خبر از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری تشکیل صندوق بازارگردانی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی به عنوان دومین گام ایمیدرو و بورس برای تقویت بازار سهام معدنی‌ها، خبر داد و گفت: نماینده ایمیدرو در این کمیته عباس نعیمی -قائم مقام و عضو هیات عامل-و نماینده بورس نیز علی صحرایی مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران خواهد بود و در حال حاضر صدور احکام اعضای کمیته فوق در حال تدوین است.

به گفته وی، قرار است با صندوق‌های حمایت از بازارهمچون “صندوق ثبات بازار” نیز هماهنگی صورت گیرد.

صباغ با اعلام اینکه کمیته مورد اشاره به دنبال نشست ایمیدرو، سازمان بورس و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی ایجاد می‌شود، گفت: در این کمیته مدیران عامل شرکت‌های فولاد مبارکه، ملی مس، فولاد خوزستان، صنعتی و معدنی گل‌گهر، صنعتی و معدنی چادرملو، فولاد خراسان و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات حضور دارند.

مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایمیدرو ضمن تاکید براینکه مقرر شده این کمیته جلسات خود را به صورت هفتگی برگزار کند، گفت: شرکت‌هایی که دارای بازارگردان نیستند، تقاضای تشکیل صندوق را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می‌دهند و شرکت‌های دارای بازارگردان،  نسبت به تقویت اعتبارات صندوق اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.