stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 167591
  • 26 شهریور 1399 - 10:55
4

وجهه بین‌المللی آمریکا در بحبوحه پاندمی کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است

وجهه بین‌المللی آمریکا در بحبوحه پاندمی کرونا به پایین‌ترین حد خود رسیده است

براساس نظرسنجی انجام شده، وجهه و تصویر بین‌المللی آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ آسیب دیده اما امسال با شیوع پاندمی کرونا به پایین‌ترین حد خود رسید.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از ایندیپندنت، نظرسنجی ۱۳ کشوری مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که وجهه آمریکا در بین متحدان و شرکای کلیدی به شدت افت کرده است.

در بسیاری از کشورها درصد مردمی که دید مثبتی به آمریکا دارند به پایین‌ترین حد خود از ۲۰ سال پیش رسید که این گروه نظرسنجی را درخصوص این موضوع آغاز کرد.

میانگین این نظرسنجی ۱۳ کشوری با دید مثبت به آمریکا ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را شامل می‌شود که تنها ۱۶ درصد از آنها به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعتماد دارند.

تنها اسپانیا، انگلیس، ژاپن، ایتالیا و کره جنوبی دید مثبتی بیش تر از ۴۰ درصد به آمریکا دارند.

کشورهای غرب اروپا دید مثبت بسیار کمتری نسبت به ترامپ دارند به طوری که تنها بین ۹ تا ۱۱ درصد در بلژیک، آلمان، دانمارک و فرانسه به ترامپ اعتماد دارند.

شرکت‌کنندگان ژاپنی در این نظرسنجی بیشترین اعتماد را به ترامپ دارند اما این رقم در کل تنها ۲۵ درصد است. انگلیس یک دید مثبت ۴۱ درصدی به آمریکا دارد و ۱۹ درصد از آنها به ترامپ اعتماد دارند.

اعتماد به ترامپ به اندازه اعتماد به جورج بوش پایین است. به طور کلی میزان اعتماد به ترامپ در حال حاضر مشابه میزان اعتماد به رهبران روسیه و چین است به طوری که ۸۳ درصد از شرکت‌کنندگان هیچ اعتمادی به ترامپ ندارند در حالی که این آمار در رابطه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۷۳ درصد و در رابطه با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین ۷۸ درصد است.

درخصوص موضوع پاندمی کرونا از شرکت‌کنندگان سوال شد که بگویند آیا آمریکا در واکنش به این پاندمی خوب عمل کرده است یا خیر. همین سوال از شرکت‌کنندگان درباره کشور خودشان، سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه اروپا و چین نیز پرسیده شد.

در پاسخ آمریکا یک امتیاز میانگین ۱۵ درصدی را کسب کرد در حالی که این امتیاز برای کشور مادری ۷۴ درصد، برای سازمان بهداشت جهانی ۶۴ درصد، برای اتحادیه اروپا ۵۷ درصد و برای چین ۳۷ درصد ثبت شده است.

تنها شش درصد از شرکت‌کنندگان کره جنوبی گفتند که آمریکا در واکنش به پاندمی کرونا خوب عمل کرده است. بالاترین درصد از مردمی که فکر می‌کنند آمریکا این بحران را به خوبی مدیریت کرده، ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان اسپانیایی هستند.  

در این نظرسنجی که از ۱۰ ژوئن تا سوم اوت سال جاری میلادی انجام شد، ۱۳ هزار و ۲۷۳ تن از ۱۳ کشور جهان به غیر از آمریکا شرکت داشتند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.