stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 167582
  • 26 شهریور 1399 - 10:25
4

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات کیفری درباره کتاب بولتون را آغاز کرد

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات کیفری درباره کتاب بولتون را آغاز کرد

وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات کیفری درباره غیرقانونی بودن افشاگری‌های صورت گرفته در کتاب خاطرات جان بولتون را آغاز کرد، این تحقیقات پس از شکست این وزارت‌خانه در ممانعت از انتشار این کتاب آغاز شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته نشریه پولتیکو، وزارت دادگستری با تشکیل یک هیات منصفه درخواست ارائه مکالمات ضبط شده را از ناشر کتاب خاطرات جان بولتون، مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا داشته‌ است.

این تحولات نشان می‌دهد که جان بولتون احتمالا با دردسر حقوقی شدیدتری به نسبت یک شکایت بلاتکلیف که از کتابش تحت عنوان “اتاقی که در آن اتفاق افتاد” باقی مانده است، مواجه می‌شود.

قاضی مربوط به آن پرونده، گرچه با درخواست وزارت دادگستری آمریکا برای جلوگیری از انتشار آن کتاب مخالفت کرد اما تاکید داشت که بولتون به صورت عامدانه توافق‌های عدم افشایی را که به امضا رسانده، نقض کرده است و ممکن است با پیگرد مواجه شود.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا، بولتون و ناشر آن در رابطه با جزئیات این مطلب اظهارنظر نکرده‌اند.

وکیل بولتون تنها در بیانیه‌ای گفت: از این گزارش‌ها مطلع شده‌ایم که احضاریه‌های هیات منصفه در راستای کسب اطلاعات درباره کتاب اخیر بولتون صادر شده است. موکل من هرگونه اتهامی مبنی بر عملکرد نادرست در رابطه با انتشار این کتاب را رد می‌کند و به صورت کامل همکاری خواهد داشت.

در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ کتاب‌های زیادی منتشر شده، اما کمتر کتابی به اندازه کتاب جان بولتون مورد توجه قرار گرفته است.

تصویری که او در کتابش از ترامپ ارائه می‌دهد رئیس‌جمهوری بی‌اطلاع از ساده‌ترین موضوعات ژئوپلیتیک است که عمده تصمیماتش با یک هدف مشخص اتخاذ می‌شوند: پیروزی مجدد در انتخابات.

پرسشی که منتقدان ترامپ مطرح کرده‌اند این است که چرا بولتون در زمان استیضاح این رئیس‌جمهوری سکوت کرده بود. خود رئیس‌جمهوری آمریکا هم این مشاور ارشد سابقش را “بی‌کفایت، خرفت و حوصله‌سربر” توصیف کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.