stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 167488
  • 25 شهریور 1399 - 22:33
1
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد:

تولید علوفه در مراتع استان همدان بیشتر از میانگین کشوری است

تولید علوفه در مراتع استان همدان بیشتر از میانگین کشوری است
قلم/ همدان- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: 3 درصد علوفه کشور در استان همدان تولید می شود و تولید علوفه درمراتع استان همدان بیشتر از میانگین کشوری است.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزائی، گفت: در استان همدان ۸۲۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که معادل یک درصد از مراتع کشور را است و باید برای نسل های آینده حفظ و نگهداری شود.

وی با بیان اینکه در مراتع استان همدان ۳ درصد علوفه کشور  تولید می شود، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوائی همدان جز استان های جنگلی نیست بدین سان، طی سال گذشته و امسال بیش از ۲ هزار هکتار جنگلکاری در استان صورت گرفته که در نوع خود بی نظیر است.

خزائی خاطرنشان کرد: با این  حجم عملیات توسعه ای جنگل ، وسعت جنگلها،ذخیره گاه های جنگلی و جنگل های دست کاشت استان به بیش از ۴۶ هزار و ۷۵۷ هکتار رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در ادامه این موضوع بیان کرد: در مراتع استان هزار و ۵۶۸ گونه گیاهی رشد می کنند که ۳۰۰ نوع آن گیاهان دارویی و ۲۲ گونه از آن مختص مراتع استان است.

خزائی در پایان، بیان کرد: کنترل آب‌های سطحی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، حفظ آب و خاک، تولید علوفه دام، تولید فرآورده‌های صنعتی و دارویی و تولید چوب از اثرات واهمیت زیست محیطی های منابع طبیعی است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.