stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 167477
  • 25 شهریور 1399 - 22:07
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

اولین سوگواره ملی «نغمه عشق» در همدان برگزار می‌شود

اولین سوگواره ملی «نغمه عشق» در همدان برگزار می‌شود
قلم/ همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری اولین سوگواره ملی «نغمه عشق» در همدان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
قلم و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، احمدرضا احسانی اظهار کرد: اولین سوگواره ملی آواها و نغمه‌های عاشورایی با عنوان «نغمه عشق» ۲۳ مهر ماه در همدان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: این سوگواره با هدف ارتقاء فرهنگ اصیل موسیقی ایران در جهت فرهنگ انسان ساز عاشورا و ارزش نهادن به سنت‌های دینی با حضور فرهیختگان، هنرمندان و پژوهشگران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این سوگواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار خواهد شد که بخش اصلی شامل تکنوازی و گروه‌نوازی و بخش جنبی شامل ارسال مقاله با رویکرد موسیقی سوگواره و عزا در فرهنگ ایران و تعزیه و موسیقی است.

احسانی با اشاره به اینکه این برنامه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، ادامه داد: علاقمندان تا ۱۵ مهر ماه فرصت دارند نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند، ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه نیز داوری آثار انجام می‌شود و مراسم اختتامیه این رویداد ۲۳ مهر ماه خواهد بود.

وی اشاره‌ای به جوایز این سوگواره داشت و گفت: در بخش گروه نوازی، به گروه نخست دیپلم افتخار، تندیس سوگواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، گروه دوم، لوح تقدیر به همراه ۲۰ میلیون ریال و به گروه سوم لوح تقدیر به همراه ۱۰ میلیون ریال وجه نقد اهدا خواهد شد.

احسانی گفت: در بخش تک نوازی، به نفر اول دیپلم افتخار، تندیس سوگواره و مبلغ ۱۵ میلیون ریال، نفر دوم، تندیس سوگواره و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و به نفر سوم، تندیس سوگواره و مبلغ ۵ میلیون ریال وجه نقد اهدا خواهد شد به برگزیده بخش جنبی نیز لوح افتخار همراه با تندیس سوگواره اعطا خواهد شد.

 

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.