stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 16704
  • 06 آذر 1394 - 10:10
3

مهاجرانی:پدیده های ما کجا و پدیده های امارات کجا!

سرمربی اسبق تیم ملی معتقد است فوتبال ایران تنها ظاهر شیکی دارد و پشت آن خرابه ای بیش نیست.

قلم | qalamna.ir :

 حشمت مهاجرانی سرمربی سابق تیم ملی که سابقه سرمربیگری تیم ملی امارات را دارد، بعد از اعلام لیست بهترین های آسیا و غیبت ایرانی، توضیحاتی می دهد. دو کاندیدا از سه کاندیدای نهایی بهترین بازیکن سال آسیا اماراتی هستند و مهاجرانی در این باره هم توضیحاتی می دهد.
آقای مهاجرانی کاندیدای بهترین های آسیا اعلام شدند. ایران در فوتبال هیچ کاندیدی ندارد. به نظر می رسد دیگر نمی توانیم ادعا داشته باشیم ما استعدادهای فوق العاده ای داریم.

ببین ما نیروی انسانی را داریم ولی در بخش پایه آکادمی و مدرسه فوتبال درست و حسابی نداریم. در فوتبال دنیا این آکادمی ها هستند که فوتبال کشورها را می سازند. آنجا مربیان تخصصی کار می کنند. به بازیکن از همان بچکی فضا سازی و فضا شناسی را یاد می دهند.
 اینکه چطور از بازیکن با توپ یا بدون توپ حمایت کنند. بازیکن از همان بچگی تاکتیک پذیر می شود. الان عمر عبدالرحمن و احمد خلیل دو بازیکن تیم ملی امارات که بین سه کاندیدای نهایی بهترین های آسیا هستند، در همین مدرسه فوتبال ها بزرگ شده اند. عمر در العین شاگرد چنگیز خودمان بود. احمد خلیل هم در مدرسه فوتبال الاهلی رشد کرد که دست فرانسوی ها بود.

حضور دو اماراتی در بهترین های آسیا نشان می دهد چقدر پیشرفت کرده اند. البته در ایران هنوز کارشناسی هستند که می گویند باید ۴،۵ گل به امارات بزنیم!
در فوتبال زبان کار نمی کند، بازوها و مغز و ساق ها کار می کنند. حرف با عمل فرق دارد.
جواب جالبی دادید. آیا لیست بهترین های سال آسیا برای فوتبال ایران پیغامی دارد؟
من دارم درباره آینده فوتبال حرف می زنم. قطر الان در سنگال یک آکادمی دارد که ۹۷ بازیکن زیر نظر مجرب ترین مربیان آموزش می بینند. از نیجریه، کامرون و دیگر کشورهای آفریقایی بازیکن می گیرند و برای آینده قطر تربیت می کنند. آنوقت فوتبال ما چه می کند؟ فوتبال ایران مثل یک ساختمانی است که نمای زیبایی دارد ولی خرابه ای بیش نیست. شما در ظاهر یک ساختمان شیک می بینید، مثل صدرنشینی در آسیا ولی پشتش یک ویرانه است.

راهکار چیست؟
اینکه ریشه مشکلات ما در مدارس فوتبال است.
مدرسه فوتبال هست ولی بیشتر در آن کلاهبرداری می شود تا بازیکن سازی.
من نمی خواستم این حرف شما را بزنم ولی واقعا اینطوری است. شما ببینید مدارس فوتبال را چه کسی درست می کند، چه کسی تعلیم می دهد؟ در چند سال گذشته فوتبال ما پدیده خاصی نداشته است. تا همین چند سال قبل می گفتیم پدیده فوتبال ما کریمی و فرهاد مجیدی هستند. بعد از آن پدیده ای نداشتیم. الان می گوئیم طارمی پدیده فوتبال ماست ولی فرق پدیده های ما با اماراتی این است؛ دو بازیکن شان کاندیدای بهترین بازیکنان سال آسیا هستند.
خبرآنلاین

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.