stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 16617
  • 05 آذر 1394 - 14:28
5

ماشین‌ها در ورامین جای پارک ندارند/راه‌اندازی پارکبان دردستور کار

امروز بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر ورامین که در نقطه مرکزی شهر قرار دارند از مکان کافی برای پارک خودروها برخوردار نیستند و همین امر مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود آورده است.

قلم | qalamna.ir :

شهرستان ورامین ازجمله مناطق مهم استان تهران محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر با رشد فزاینده وسایل نقلیه مواجه بوده است.

طی سال‌های اخیر پدیده مهاجرپذیری به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان ورامین و هم‌جواری با پایتخت، سبب شده تا بسیاری از مردم، این منطقه را برای زندگی انتخاب کرده و همین امر، رشد بالای وسایل نقلیه را به همراه داشته است.

ورود کارشناسان ترافیکی برای حل مشکل ترافیکی شهرستان ورامین

از طرف دیگر خیابان‌ها و معابر اصلی شهر ورامین طی دهه‌های اخیر تغییر قابل‌ملاحظه‌ای را به خود ندیده و همین امر سبب شده تا مراکز اصلی ورامین جوابگوی تعداد بالای وسایل نقلیه نباشد.

طی ماه‌های اخیر پیشنهاد‌های متفاوت و متنوعی روی میز شهرداری ورامین و شورای ترافیک شهرستان برای حل مشکلات ترافیکی این منطقه قرارگرفته و طی رایزنی‌های به‌عمل‌آمده توسط مدیریت شهری، کارشناسان و متخصصان امور ترافیکی برای حل این معضل به کار گرفته شدند.

ورامین و مشکلی به نام کمبود جای پارک خودروها

یکی از موضوعاتی که طی ماه‌های اخیر مطالعات اولیه آن آغازشده، راه‌اندازی پارکبان در شهر ورامین بوده، چراکه این منطقه با کمبود شدید مکان پارک خودروها مواجه است.

امروز بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر ورامین نظیر خیابان شهدا، ۱۵ خرداد، مسجد جامع و طالقانی که در نقطه مرکزی شهر قرار دارند از مکان کافی برای پارک خودروها برخوردار نیستند و همین امر مشکلات متعددی را برای شهروندان به وجود آورده است.

شهروندانی که از کمبود مکان پارک خودروها گلایه‌مند هستند

صالح احمدی یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسیاری از مراکز مهم شهر ورامین نظیر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و مراکز خرید در مرکز شهر ورامین قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از شهروندان برای انجام امور اداری و خرید خود مجبور هستند به همراه خانواده  در این مناطق حاضر شوند اما با اولین مشکلی که روبرو می‌شوند، نبود جای پارک خودروها است.

احمدی ادامه داد: تعداد محدود مکان پارک خودروها توسط کارمندان بانک‌ها و یا کسبه در همان ساعات اولیه صبح اشغال‌شده و دیگر جایی برای پارک خودروی شهروندان باقی نمی‌ماند.

حامد ابراهیمی یکی دیگر از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متأسفانه یکی از مشکلات جدی در شهرستان ورامین کمبود مکان پارک وسایل نقلیه است.

وی افزود: بارها شهروندان برای انجام امور اداری، درمانی و غیره خود در مرکز شهر ورامین، نتوانسته‌اند جای پارک پیداکرده و وقت زیادی را ازدست‌داده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: باید مسئولان شهر ورامین فکری سریع و کوتاه‌مدت برای حل این مشکل کرده و از دغدغه شهروندان در این زمینه بکاهند.

حال با توجه به این مشکلات، مدیریت شهری ورامین عزم خود را برای راه اندازی پارکبان در خیابان ها و معابر اصلی ورامین جزم کرده است.

راه‌اندازی پارکبان در ورامین دنبال می‌شود

محسن عابدلو عضو شورای شهر ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش مدیریت شهری ورامین برای بهبود وضعیت ترافیکی شهر اظهار داشت: ایجاد پارکبان در ورامین یکی از موضوعاتی است که از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی پارکبان کمک بزرگی را به مشکل ترافیکی و نظم و انضباط دادن به وضعیت پارک وسایل نقلیه در ورامین خواهد کرد.

پیشنهاد‌های شهرداری برای راه‌اندازی پارکبان در حال آماده‌سازی است

علی حیدریان شهردار ورامین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین دنبال می‌شود، راه‌اندازی پارکبان در برخی خیابان‌ها و مراکز اصلی شهر ورامین است.

وی افزود: بر اساس پیشنهاد شهرداری، پارکبان در برخی مراکز و خیابان‌های اصلی شهر ورامین نظیر شهدا و طالقانی راه‌اندازی می‌شود.

حیدریان ادامه داد: در این زمینه هماهنگی و تعامل لازم باراهنمایی و رانندگی انجام و از نظرات کارشناسان و متخصصان نیز بهره گرفته می‌شود.

شهردار ورامین عنوان کرد: تلاش داریم تا از دستگاه‌های الکترونیکی برای راه‌اندازی پارکبان در ورامین استفاده کنیم و در کنار آن فرهنگ‌سازی و آموزش لازم را به شهروندان نیز ارائه کنیم.

وی بیان داشت: امیدوارم این طرح و پیشنهاد هر چه زودتر آماده و برای اجرا، مجوزهای قانونی را کسب کند.

حیدریان یادآور شد: باید شهروندان و همه مردم شهر ورامین در این راستا پیشنهادات و طرح های خود را به مدیریت شهری ارائه کنند تا بهترین تصمیم برای منطقه در حوزه ترافیک گرفته شود.

خبرنگار:سید محمدحسن محمودی

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.