stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 166051
  • 22 شهریور 1399 - 8:27
6
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

پروژه های راهسازی استان با شتاب مناسب در حال اجرا هستند

پروژه های راهسازی استان با شتاب مناسب در حال اجرا هستند
قلم/ کردستان- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به تلاش مجموعه مدیریتی استان در راستای بهره برداری از پروژه های راهسازی گفت: هم اکنون پروژه بهسازی و احداث راه جدید سنندج – مریوان با شتاب مناسب در حال اجرا می باشد.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی کردستان، محمدصدیق ثابتی اظهار کرد: شاخص های بهره مندی از راه در استان کردستان در دولت تدبیر و امید از رشد چشم گیری برخوردار بوده و در این دولت بهسازی راه در حوزه های  مختلف بین شهری ، بزرگراهی و راه روستایی همواره در اولویت پروژه های عمرانی استان بوده است.

ثابتی خاطر نشان کرد:از سال ۹۲ تاکنون بهره مندی از راه آسفالته روستایی از ۳۶ درصد به چیزی حدود ۵۰ درصد نزدیک شده و بهره مندی از بزرگراه نیزهم اکنون۲۱ درصد است که با میانگین کشوری فاصله چندانی ندارد.

در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از شتاب مناسب در اجرای پروژه های راهسازی از جمله پروژه بهسازی و احداث جاده جدید سنندج به مریوان مشهور به واریانت تیژتیژ – گاران خبر داد و گفت: پروژه بهسازی سنندج – مریوان ۵۲ کیلومتر است که در ۶ قطعه تعریف شده و قطعات ۱ و ۲ و ۳ آن با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد ، هم اکنون با اجرای روشنایی داخل تونلهای همرو و گزردره و هم چنین تابلوگذاری و خط کشی مسیر در شرف اتمام است.

ثابتی افزود: قطعات ۴و۵و۶ نیز پیمانکاران فعالی دارد و روند ساخت این قطعات نیز با شتاب مناسب در جبهه های مختلف در حال انجام است که اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا کند در آینده نزدیک شاهد اتمام پروژه و تحقق یکی از وعده های مورد مطالبه مردم شریف استان خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به اهمیت ویژه این پروژه اشاره کردو گفت: کاهش زمان سفر ، تسهیل در دسترسی به مرز رسمی باشماخ ، کاهش استهلاک خودرو و کاهش هزینه حمل کالا ، ایجاد درآمد ارزی ، توسعه دیپلماسی اقتصادی و ارتقای مبادلات مرزی ، صرفه جویی در زمان و انرژی و از همه مهمتر افزایش ایمنی حمل و نقل و رضایت مندی استفاده کنندگان از اهم اهداف احداث این جاده است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.