stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 1659
  • 17 شهریور 1394 - 20:24
7

دکتر حق‎شناس: جریان اصولگرا دچار یک فقر تاریخی است

دکتر حق‎شناس: جریان اصولگرا دچار یک فقر تاریخی است

دکتر محمدجواد حق شناس در مناظره ای که چندی پیش برگزار شد در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: مشکل اصلی در گروه محافظه کار، مشکل گفتمانی است.

قلم | qalamna.ir :

asasq3eqdafwwr قلم ، دکتر حق شناس در ادامه بحث افزود: به نظر من قطعا باید دوستان اصولگرا فرصتی پیدا کنند در مورد ساختارشان، در مورد اصول‌شان، در مورد جهان بینی خود نسبت به نیاز روز جامعه، تحولات جامعه، تحولات روابط بین الملل و خیلی مسایل دیگر بازنگری و مطالعه کنند، که به هر حال برای اداره کشور، برای پاسخ به نیازهای نسل جدید و نسل سوم و چهارم انقلاب ضروری است. تا بتواند برای این نسل، که نگرش، خواسته‌ها و نیازهایش، جهان بینی‌اش با نسل اول و دوم انقلاب فرق می‌کند پاسخ مناسبی را پیدا کند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد ملی خاطر نشان کرد : احساس من این است که ما گفتمانی که نیازمند این نسل باشد را نداریم، نیازمند اداره کشور باشد، نیازمند مدیریت کشوری که بتواند در این برحه از زمان و مکان کشور را اداره کند و منافع ملی را حفظ کند و حقوق مردم را رعایت کند!
این گفتمان تولید نشده است، در این بخش قطعا جریان محافظه کار یا اصولگرا باید وقت بگذارد و به نظر من دچار یک فقر تاریخی است که خیلی باید در این بخش کار کند و این می‌تواند موجب رشد جامعه و حتی غنای جریان خودشان شود.

مسئول کمیته حقوقی خانهٔ احزاب ایران افزود: نقد را کاملا به‌عنوان یک وسیله و مسیر شفابخش باید نگاه کنیم که دیگر اشتباه نکنیم. جامعه دیگر ظرفیت تکرار اشتباه را ندارد. فرق نمی‌کند. اشتباه را اصولگرایان کنند یا اصلاح طلبان. اگر هر گروهی که حاکم شد اشتباهی کند، جامعه ای که من به هر حال بخش و پاره‌ای از آن جامعه هستم ضرر می‌کنم. پس نفع من هم این است که مواظبت کنم با این که گروه رقیب هم در حاکمیت قرار گرفته، سعی کنم که اشتباه نکند. حتی منتقدش باشم که اشتباه نکند. حتی اگر این انتقاد به نفع او تمام شود و موجب تداوم او در قدرت شود باز فکر می‌کنم باید این اتفاق بیافتد. ما نباید به مسیری برویم که اجازه دهیم رقیب‌مان اشتباه کند، در چاه بیافتد و پایش بشکند تا من جایش بنشینم. این بدترین کار انسان عاقل است، غیر از مسلمانی، شما در غرب هم می‌بینید علت اینکه رسانه‌ها اینقدر قدرمت‌مند هستند، احزاب این‌قدر قدرتمند هستند که می‌توانند نهایتا منجر به شفاف سازی جامعه شوند و حوزه قدرت شوند، و این شفاف سازی، اشتباهات را در معرض دید نگاه تیزبین قرار می‌دهد و موجب می‌شود طرف، تا ببیند تذکر دهد که آن اشتباه صورت نگیرد یا اگر اشتباه صورت گرفت سریعا اصلاح شود و طرف دیگر نتواند ادامه دهد. ما باید یاد بگیریم، هم جامعه را عادت دهیم و هم دو جریان احساس کنند دو جریانی هستند که مکمل هم هستند و به هم کمک می‌کنند. دو ستون یا دو پیستونی هستند که اگر یکی پایین رفت اشکال ندارد، ضعیف عمل کرده یا اقتضا کرده پایین رفته اما معنی آن این نیست که همیشه پایین بماند. این طرف توان و قدرت و انرژی‌اش حدی دارد. لاجرم او هم پایین خواهد رفت. اما ما کاری نکنیم که اگر گروه رقیب بالا آمد همان رفتاری که ما با او کردیم او با ما کند. این بدترین آثار را هم برای خودمان خواهد داشت.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. من خیلی تعجب می کنم دروغ های شان را باید باور کنم یا اصرار و پافشاری بر اشتباهات و اعتقادات واهی شان
    واش این عزیزان با علم روز دنیا پیش می رفتند نه تعصباتی که عملا اشتباه و نادرست هستند

  2. فقر تاریخی رو خوب گفتید والا
    اختلاف تفکر نسل ها !
    ما چه گناهی کردیم در این عصر جدید ؟

  3. من فکر میکنم حضور آقای حق شناس در عرصه سیاسی کشور لازم است همچو آقای ظریف
    ای کاش شما نیز مسئول یکی از دستگاه های کشور بودید
    چنین افراد منطقی و نرم که با دو جناح تعامل دارند لازمه کشور است و به خواست مردم احترام می گذارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.