stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 165513
  • 19 شهریور 1399 - 15:35
1

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ شهریور ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۹ شهریور ایسنا

تکذیب رد و بدل شدن جملات تند بین رییس جمهور و محمدخاتمی/ اظهارات رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت/ آخرین وضعیت روند صدور روادید امارات برای شهروندان ایرانی در شرایط کرونا/ انتقاد ظریف از ارزش‌های دوگانه غرب و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

تکذیب رد و بدل شدن جملات تند بین رییس جمهور و محمدخاتمی

‌ تکذیب مطالب نقل شده درباره گفت وگوی تلفنی حسن روحانی و رئیس دولت اصلاحات از سوی دفتر رئیس جمهور در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

‎برخی منابع غیر رسمی خبری در روزهای اخیربا انتشار خبری جعلی تحت عنوان گفت و گوی تلفنی حسن روحانی و محمد خاتمی به مناسبت تبریک عید غدیر، مدعی شد ه بودند که در این تماس تلفنی تبریک عید! جملات تندی میان دو طرف رد و بدل شده است. ‎

شرایط ایران از نظر بازگشایی‌ها باسایر کشورها مقایسه نشود/مسئولان بورس ازسرمایه مردم مراقبت کنند

اظهارات رییس جمهور در جلسه هیات دولت درباره بازگشایی ها در شرایط کرونا هم از خبرهای پربازدید بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی  با بیان اینکه کشور ما شرایط خاصی دارد، اظهار کرد : به لحاظ حساسیت های فرهنگی و دینی و همچنین حفاظت از جان مردم، و تحریم ها، شرایط ما با سایر کشورها متفاوت است و درباره بازگشایی ها شرایط ما را با سایر کشورها در همه زمینه ها مقایسه نکنند.

روحانی در بخش دیگر از سخنانش تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها تا جایی که توانسته‌ایم به واحدهای تولیدی صدمه دیده و مستأجران وام داده‌ایم. سهام عدالت را آزاد کرده‌ایم و فضای بورس را برای حضور مردم آماده کردیم. البته بورس فراز و نشیب دارد و نباید نگاه کوتاه مدت به آن داشت بلکه نگاه میان مدت و بلند مدت باید داشت. تأکید من به تمام مسئولان بورس هم این است که از سرمایه مردم مراقبت کرده و به برخی اجازه شیطنت ندهند.

مجلس هفته آینده وضعیت بازار مسکن و بورس را بررسی می‌کند

علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی با استناد به اصول ۳۱ و ۲۲ قانون اساسی در اخطاری اظهار کرد: طبق اصل ۳۱ قانون اساسی داشتن مسکن حق هر ایرانی است و دولت موظف است با اولویت تامین مسکن نیازمندان به خصوص روستاییان و کارگران این نیاز را تامین کند. طبق اصل ۲۲ قانون اساسی باید حیثیت، جان و مال مردم از تعرض مصون بماند.

محمد باقر قالیباف هم در پاسخ به این اخطار گفت: مجلس شورای اسلامی در یکشنبه هفته آینده در جلسه غیرعلنی وضعیت بازار مسکن، ارز و بورس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

دولت در بورس دخالت نمی‌کند

پاسخ واعظی به پرسشی مبنی بر اینکه برخی معتقدند وضعیت فعلی بازار بورس نتیجه دخالت دولت بوده است هم از پربازدید ها بود.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت دخالتی در بورس ندارد اظهار کرد: ما دخالت مستقیم نداریم. بر اساس قانون کسی که می‌تواند در این بازار دخالت کند حتی رییس بورس هم نیست بلکه شورای عالی بورس است که همه در آن حضور دارند از بخش خصوصی تا سایر بخش‌ها. بنابراین دولت دخالتی در بورس ندارد اما از سرمایه مردم صیانت می‌کند و باید مراقبت کند تا این سرمایه حفظ شود.

خبرهای دیگر در این زمینه را در لینک های زیر بخوانید.

از بازار بورس حمایت شود/ حقوقی‌ها مانع تعادل بازار هستند

دولت از سرمایه‌های خرد در بورس حمایت کند

قوه قضاییه به وضعیت بازار بورس رسیدگی کند

پیگیر حفاظت از سرمایه مردم در بورس هستیم

***

آخرین وضعیت روند صدور روادید امارات برای شهروندان ایرانی در شرایط کرونا

تشریح آخرین وضعیت روند صدور روادید امارات برای شهروندان ایرانی در شرایط کرونا از سوی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دوبی هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

سید محمد حسینی در مورد پیگیری مشکل ویزای  دانشجویان ایرانی توسط سرکنسولگری ایران در دوبی گفت : پس از اطلاع از مشکل دانشجویان ، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دوبی، اقدامات گسترده‌ای را جهت حل مشکلات روادید متقاضیان آزمون آیمت” IMAT ” انجام داد .

وی افزود : در نهایت با مساعدت و همکاری دولت  امارات  متحده عربی  مشکل این دانشجویان که بالغ بر هشتاد نفر بودند مرتفع و اولین گروه از این افراد روز سه شنبه (۱۳۹۹/۶/۱۸) وارد دوبی  شدند ، این در حالی است که ماه ها است به خاطر شرایط پاندمی کرونا برای ایرانیان روادید صادر نشده بود.

انتقاد ظریف از ارزش‌های دوگانه غرب

خبر بعدی واکنش وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به موضع جوامع غربی در برابر اسلام و مسلمانان بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت: آزادی بیان یا ریاکاری نهادینه شده؟ تحریک خشونت و نفرت علیه ۱/۸ میلیارد مسلمان با توهین و بی حرمتی کلیشه ای کتاب مقدس و پیامبرشان مورد تشویق قرار می‌گیرد و تخطی از عقاید رسمی حزبی در مورد رخداد های اخیر تنفر انگیز در تاریخ ممنوع است. دیگر بس است.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

انتقاد ذوالنوری از توهین به پیامبر اسلام در دیدار سفیر فرانسه

اهانت به پیامبر اسلام، سلب همه آزادی‌ها است

برگزاری تجمع تهرانی ها در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام در میدان امام حسین(ع)

***

ظریف به زودی به اروپا سفر می‌کند

ادعای یک شبکه ژاپنی مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه کشورمان برنامه دارد به زودی به اروپا سفر کند نیز مورد توجه مخاطبان بود.

شبکه ان. اچ. کی، اعلام کرد که طبق اطلاعاتی که به دست آورده است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برنامه دارد سفری به اروپا داشته باشد.  این اقدام احتمالا هدف منصرف کردن قدرت‌های اصلی اروپا از موافقت با تلاش‌های آمریکا برای بازگردانی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را در بر دارد. 

شرط عربستان برای تشکیل دولت فلسطینی؛ چانه‌زنی یا دشمنی با اسراییل؟

تحلیل یک کارشناس مسایل منطقه از شرط عربستان برای تشکیل دولت فلسطینی هم از پرمخاطب های بامداد امروز بود.

عبدالامیر نبوی گفت: شرط عربستان برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی برای عادی سازی روابط با اسراییل را می‌توان به نوعی چانه‌زنی میان عربستان و اسراییل قلمداد کنیم نه شرطی از سوی عربستان برای دشمنی با اسراییل.

۱۴۰۰ جای دعواهای سیاسی نیست

تاکید یک نماینده سابق مجلس مبنی بر اینکه “۱۴۰۰ جای دعواهای سیاسی نیست” از دیگر اخبار پربازدید بود.

نقوی حسینی با بیان اینکه این دوره از انتخابات جمهوری اسلامی باید دوره مناظره بین برنامه داران باشد، گفت: ما در ۴۰ سالگی انقلاب هستیم. دوره بلوغ را پشت سر گذاشته و منازعات و کش مکش های زیادی بین تمام جریان های سیاسی را طی کردیم. دیگر وقت دعوای سیاسی نیست؛ برای انتخابات  کاندیدای ۱۴۰۰ باید ببینیم چه دولتی می تواند پاسخ گوی شرایط ویژه کشور باشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.