stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 165159
  • 18 شهریور 1399 - 16:38
8
جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه:

صحیفه سجادیه در مدارس و حوزه‌های علمیه تدریس شود

صحیفه سجادیه در مدارس و حوزه‌های علمیه تدریس شود
قلم/ کردستان- جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه اعلام کردند: صحیفه سجادیه منبع ارزشمندی برای آموزش بندگی است و می‌طلبد در مدارس و حوزه‌های علمیه هم تدریس شود.
قلم | qalamna.ir :
 

قلم و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، وبینار بررسی تبلور صحیفه سجادیه در منابع اهل سنت روز سه‌شنبه با حضور صاحبنظران حوزه و دانشگاه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد و اساتید پیشنهادات و نظراتی در ارتباط با معرفی بیشتر این منبع ارزشمند به مردم بویژه نسل جوان ارائه کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این وبینار اظهار کرد: مطالعات علما و روحانیون اهل سنت و تشیع فقط مختص به مذهب خودشان نیست و در همه مذاهب به مطالعه می‌پردازند و این مهم تاثیر بسزایی در تقویت وحدت بین مذاهب دارد.

عبیدالله رستمی با اشاره به اینکه اپوزیسیون همواره شایعاتی مبنی بر وجود اختلاف مذهبی بین مردم ما رواج می‌دهد، اضافه کرد: اهل تسنن و تشیع در کردستان در کمال آرامش و وحدت باهم زندگی می‌کنند و حتی بین آنها ازدواج هم صورت می‌گیرد که این بیانگر وجود همدلی در میان مردمان این منطقه است.

وی افزود: تفرقه‌افکنان با نگاه‌های بسته‌ای که دارند در سایت‌ها و رسانه‌های خود به بیان اخبار کذب می‌پردازند تا اینگونه نشان دهند بین اهل تسنن و تشیع در استان‌هایی همچون کردستان تفرقه و اختلاف وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر بیان مباحث دینی و مذهبی برای جوانان تاکید کرد و گفت: آمادگی برگزاری سلسله نشست‌هایی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه بویژه برای جوانان را داریم تا این نسل هم از فرمایشات و دانش صاحبنظران بخوبی بهره‌مند شوند.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان هم از برگزاری کنگره صحیفه سجادیه با حضور شخصیت های برجسته دنیا خبر داد و افزود: صحیفه سجادیه در بین اهل سنت هم دارای جایگاه ویژه ای است و حتی به زبان کُردی هم ترجمه شده است.

کامل گلباغی بر تلاش برای ترویج صحیفه سجادیه تاکید کرد و افزود: صحیفه سجادیه علاوه بر اینکه اثر معنوی با ارزش و بزرگی است از نظر ادبی هم اثر فاخری به شمار می‌رود.

یکی از فعالان فرهنگی و ادبی کردستان هم در این نشست اظهار کرد: صحیفه سجادیه در حوزه های علمیه و  آموزش و پرورش باید تدریس شود تا جوانانی که در مدارس مشغول به تحصیل هستند از مطالب آن بهره مند شوند.

سید اسماعیل حسینی یکی از رسالت های رسانه ها به ویژه رسانه ملی را ترویج و معرفی کتاب‌های دینی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دانست و خاطرنشان کرد: می طلبد پژوهشگران هم در ارتباط با صحیفه سجادیه و مطالب مندرج در آن مقالات و کارهای پژوهشی انجام دهند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.