stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 16502
  • 05 آذر 1394 - 11:14
2

تاکید خباز بر ضرورت انتقال آب به سمنان

استاندار سمنان با اشاره به مشکل کمبود منابع آبی در این استان، انتقال آب به استان سمنان را امری ضروری ارزیابی کرد و گفت: در مواقعی از سال، یک‌سوم روستاهای استان از طریق تانکر آبرسانی می‌شوند.

قلم | qalamna.ir :

محمدرضا خباز در شورای آب استان با اشاره به اینکه از ۳۰۰ روستای استان در مواقعی ۱۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند، تصریح کرد: مشکل کمبود آب در اکثر شهرستان‌های استان وجود دارد و لذا باید برای تامین آب شرب، کشاورزی و آب صنعتی تلاش کنیم.

وی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات پیش روی این استان از تامین آب به عنوان یکی از محورها و برنامه‌های کاری خود در استان یاد و اظهار کرد: باید برای تامین و انتقال آب تمام تلاش و مساعی خود را به‌کار بگیریم.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به تاکید ریاست جمهور راهکارهای عملی و منطقی برای تامین آب مورد نیاز این استان، بررسی و پیگیری خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت آب خاطرنشان کرد: در این عرصه باید دو کار همزمان انجام شود یکی بحث تامین و انتقال آب پیگیری شود و دیگری استفاده بهینه از منابع آبی مورد تاکید ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز آبیاری غرقابی در بخش کشاورزی دیگر جواب نمی‌دهد، ادامه داد: کشاورزی مکانیزه و گلخانه‌ای و در کنار آن آبیاری به شیوه‌ی سیستم‌های نوین آبیاری و از جمله قطره‌ای باید رواج پیدا کند.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان در خصوص صنعت هم افزود: حدود ۲۳۰۰ واحد تولیدی در استان وجود دارند که تعدادی غیرفعال، نیمه‌فعال و فعال هستند که بعضی از واحدها مشکلات مختلف نقدینگی دارند که باید این مشکلات بررسی و حل شود.

وی با اشاره به ذخائر عظیم معدنی در این استان، تصریح کرد: معادن غنی و مهمی در استان وجود دارد که باید زمینه بهره‌برداری و جذب سرمایه‌گذاری برای آنها مهیا باشد.

خباز در خصوص ظرفیت‌های کشاورزی در استان گفت: در زمینه کشاورزی باید به سمت کشاورزی مدرنیزه و مکانیزه و کشت گلخانه‌ای محصولات حرکت و از خاک و آب موجود برای بهره‌وری بالا، استفاده کنیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شش درصد خاک و سرزمین در کشور و یک درصد جمعیت کشور در استان سمنان وجود دارد، فضای این استان را برای جذب جمعیت و سریز جمعیت کلان‌شهرهای مجاور مناسب دانست و افزود: با برقی کردن راه‌آهن، تردد جمعیت به پایتخت تسهیل می‌شود.

دکتر خباز افزود: اگر فاصله رفت و آمد کمتر شود تردد و جمعیت به استان بیشتر خواهد شد که برای تحقق این مهم با برقی کردن راه‌آهن می‌توان گام‌های مهمی برداشت.

این مقام ارشد اجرایی همچنین توسعه راه‌ها، راه‌آهن و فعال شدن فرودگاه‌ها را از دیگر زیرساخت‌های مهم استان برشمرد و افزود: پتانسیل‌ها، امکانات و قابلیت‌های فراوانی در استان وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی و ارائه راهکار از آنها استفاده مطلوب کرد و امید است با همکاری مردم و تلاش مدیران گام‌های مهمی برای خدمت‌رسانی به مردم در استان برداشته شود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.