stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 164286
  • 16 شهریور 1399 - 14:25
5

انتقاد دولت‌های کرواسی و ایتالیا از اعتراضات ضد کرونا

انتقاد دولت‌های کرواسی و ایتالیا از اعتراضات ضد کرونا

معترضان در کرواسی و ایتالیا در حالی گفته‌اند که با اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا آزادی‌ها و حقوق بشرشان در معرض تهدید قرار دارد که تعداد مبتلایان در این کشور در هفته‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، پایتخت‌های ایتالیا و کرواسی روز شنبه با اعتراضات گسترده ضد اقدامات پیشگیرانه کرونا ویروس روبرو بود. حدود ۲۰۰۰ تن در روم، ایتالیا دست به اعتراض زدند و خواستار پایان استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون احتمالی شدند. برخی از معترضان می‌گویند، دولت به یک “دیکتاتوری بهداشتی” سوق یافته است.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا نارضایتی خود را از این اعتراضات اعلام کرد و گفت: ما با یک پاندمی در جریان روبرو هستیم. مردم در رم دست به اعتراض می‌زنند چون فکر می‌کنند این پاندمی وجود ندارد. ما با داده‌ها به آنها پاسخ می‌دهیم.

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا نیز گفته که معترضان باید به قربانیان و خانواده‌های آنها احترام بیشتری بگذارند. من از ناباوران به کرونا می‌خواهم تا دست کم به خانواده‌های افراد قربانی ویروس کرونا احترام بگذارند.

ایتالیا اخیرا با رشد نمونه‌های روزانه ابتلا به کرونا از اوایل مه روبرو شده است. مقام‌های بهداشت و درمان این کشور روز شنبه اعلام کردند که در روز جمعه بیش از ۱۷۰۰ مورد ابتلای جدید گزارش شده است.

در کنار ایتالیا، هزاران تن از مردم کرواسی نیز علیه اقدامات پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا در زاگرب، پایتخت دست به اعتراض زدند و گفتند که این اقدامات تهدید علیه آزادی‌ها و حقوق بشر است.

برخی از معترضان گفتند: کووید یک دروغ است و همگی ما کوویدی نیستیم.

در بیانیه گروهی از سازمان دهندگان این اعتراضات با عنوان “فستیوال آزادی” آمده است: ما بر حفاظت از حقوق بشر، دانش، احترام متقابل و همبستگی تاکید می‌کنیم.

مقام‌های کرواسی نیز از این اعتراضات ناراضی هستند و ویلی بروس، وزیر بهداشت و درمان این کشور در پست فیسبوکی خود نوشت: تنها هدف تمامی اقدامات محدودسازی برای حفاظت از سلامت و زندگی شهروندان کرواسی است. ما در این مورد پیروز می‌شویم.

کرواسی یکسری اقدامات و قوانین را وضع کرده که شامل استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز خرید از اواسط ژوئیه می‌شود. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کرواسی نیز بیشتر شده است.

این اعتراضات در کرواسی و ایتالیا پس از دو اجتماع بزرگ اعتراضی علیه اقدامات مقابله‌ای ویروس کرونا در برلین در ماه گذشته میلادی برگزار شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.