stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 163165
  • 12 شهریور 1399 - 13:35
2

ارز به زودی استارت کاهش قیمت را می‌زند

ارز به زودی استارت کاهش قیمت را می‌زند

مشاهدات میدانی از برخی صرافی‌ها بیانگر این است که بازار ارز در حال حاضر تقاضای چندانی ندارد و صرافان نیز چرایی صعود قیمت دلار در روزهای اخیر را متاثر از ریزش‌های بورس می‌دانند و معتقدند در هفته‌های آینده بازار ارز به سمت کاهش قیمت حرکت می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

مشاهدات میدانی از برخی صرافی‌ها حاکی از آن است که در بازار ارز تقاضای چندانی وجود ندارد که در این زمینه یک صراف با بیان اینکه بازار پس از چند روز تعطیلی دچار هیجان کاذب است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مسافرتی وجود ندارد و تمام پروازها بسته است بنابراین، تقاضایی در بازار ارز وجود ندارد و به مرور نیز این نوسانات مجدد فروکش خواهد کرد. 

چرایی صعود ارز در روزهای اخیر 

وی یکی از دلایل روند صعودی ارز را طی روزهای اخیر را ناشی از تبلیغات سوء درباره بورس طی روزها و هفته‌های اخیر دانست و تأکید کرد: هفته پیش بورس به دلیل این تبلیغات روند نزولی را طی میکرد اما پس از تعطیلات شاهد این نکته هستیم که روند صعودی بورس دوباره بهبود یافته که خبر مثبتی است. این امر موجب می‌شود که منابع مردم به سمت بازار ارز حرکت نکند زیرا، تجارب چند سال اخیر ثابت کرده است که بازار ارز و سکه محل امنی برای سرمایه گذاری نیستند و می‌تواند این بازارها دستخوش نوسانات بسیاری شوند. از این رو طی روزهای آینده که بورس به حالت عادی بازگردد، بازار ارز نیز متعادل می‌شود. 

همچنین صراف دیگری معتقد است که جو روانی مربوط به تحریم‌های آمریکا نیز نمی‌تواند اثرگذاری زیادی را به ویژه از نظر روانی بر بازار داشته باشد، زیرا آمریکا تمام تحریم‌های ظالمانه را پیش از این علیه ایران وضع کرده و این اخبار به منظور برهم زدن بازار ارز و وارد آوردن فشار روانی است و از این رو اثرگذاری چندانی نخواهد داشت.

آغاز روند کاهشی ارز در هفته‌های آتی 

وی با تأکید بر اینکه بازار طی هفته‌های آینده روند کاهشی را آغاز می‌کند، افزود: از هفته‌های آینده روند کاهشی بازار آغاز و تا یک ماه آینده بازار ارز متعادل می‌شود. روند عرضه ارز در بازار متشکل ارزی را مطلوب است به‌گونه‌ای که در حال حاضر صرافی‌ها می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از این بازار تهیه کنند و از طرف دیگر نیز تقاضای خاصی برای ارز در بازار وجود ندارد. 

یکی دیگر از صرافان درباره شرایط حاکم بر سامانه نیما نیز توضیح داد: از آنجاکه به پاییز نزدیک می‌شویم و شرکت‌های دارویی نیز تقاضای زیادی برای تأمین ارز دارند، کمی نرخ در بازار نیما افزایشی شده است. البته طی دو هفته اخیر تأمین ارز مورد نیاز واردات از سوی بانک مرکزی بهبود یافته و از آنجایی که مدتی تخصیص ارز به تعویق افتاده بود، امید است با تأمین ارز برای ثبت سفارش‌ها، این بازار نیز به تعادل رسد.

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.