stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 16195
  • 02 آذر 1394 - 10:18
2

طیف تندرو با چه امنیت خاطری امنیت ملی را زیر سوال می‌برند؟

طیف تندرو با چه امنیت خاطری امنیت ملی را زیر سوال می‌برند؟

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: نهادهای نظارتی و قضایی باید پاسخگوی این سوال باشند که طیف تندرو با چه امنیت خاطری دست به تندروی می‌زند و امنیت ملی را در شرایطی که داعش در منطقه حضور دارد زیر سوال می‌برد.

قلم | qalamna.ir :

1430659212468_amin khosroshahi (11 of 14).jpgآذر منصوری در ارتباط با اقدامات غیرقانونی اخیر تندروها در یک مراسم قانونی در ورامین، اظهار کرد: اقدامات اخیر تندروها در قرچک گویای برنامه‌های آنها برای انتخابات پیش رو است. برنامه آنها در تقابل با برنامه‌های اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در انتخابات پیش رو است.

وی خاطرنشان کرد: این گروه‌های تندرو به دنبال ایجاد فضایی ناامن و ناامید کردن بدنه اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات پیش رو هستند؛ چرا که می‌دانند بر اساس تجربه هر زمان که مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات کم بوده، شانس کسب آرا برای آنها نیز کاهش یافته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: از همین رو هر زمانی که گروه‌های مخالف اصلاح‌طلبان می‌خواهند مشارکت آنها را کاهش دهند طرح برخوردهای تند و تندروی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به فساد و ناکارآمدی دولت گذشته تصریح کرد: در شرایط فعلی بویژه آن که نماینده این طیف هشت سال در عالی‌ترین سطح دولت حضور داشته است و با آن حجم ناکارآمدی در لایه‌های اولیه آن دولت و بحران‌هایی که در صحنه داخلی و بین‌المللی ایجاد کردند، این طیف دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

منصوری ادامه داد: آنها حتی برنامه‌ای هم برای اجرا ندارند جز آنکه حداکثر تلاش خود را برای کمرنگ کردن اصلاح‌طلبان و حامیان دولت که به طور هماهنگ با اصلاح‌طلبان حرکت می‌کنند، انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تلاش تندروها جهت به انجام نرسیدن طرح برجام، گفت: این طیف در خصوص برجام نیز تمام تلاش خود را انجام داد که این طرح به ثمر نرسد، که البته در این تلاش خود ناکام ماندند. به همین علت است که در این شرایط با رفتارهای غیرقانونی و تقابل با دولت و مقابله با اصلاح‌طلبان می‌خواهند کاری در جهت حفظ منافعشان پیش ببرند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا با طیف تندرو برخورد قانونی نمی‌شود، اظهار کرد: اینکه این طیف با چه امنیت خاطری دست به اینگونه تندروی‌ها می‌زنند و از انجام کارهای غیرقانونی هیچ ابایی ندارند به نوع نگاه، رفتار و رویکرد نهادهای قانونی کشور برای تقابل با این افراد بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: این سوال را باید کسانی پاسخ دهند که زمینه را برای حضور این طیف تندرو با فعالیت‌های غیر قانونی‌شان مقابل دولت و امنیت ملی فراهم می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: قاعدتاً تا پاسخ این سوال روشن نشود، نمی‌شود دلیل دیگری برای چنین رفتارهای بی‌محابای این طیف پیدا کرد.

وی یادآور شد: حمله به موسوی لاری در ورامین مثل حمله به مطهری در شیراز بود. اگر از اول با این بی‌قانونی‌ها برخورد می‌شد دیگر این طیف جرأت نمی‌کردند تا به این شکل دست به تندروی بزنند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه تندروی‌های سیاسی را برخلاف منافع ملی دانست و گفت: با توجه به خطراتی که در کمین ایران است و با توجه به حضور گروه‌های تروریستی مثل داعش در منطقه و کشورهای هم‌مرزمان، باید هشدار داد که ادامه این تندروی‌ها به ضرر منافع و امنیت ملی خواهد شد./ ایسنا

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.