stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 161684
  • 06 شهریور 1399 - 22:07
1
رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد:

راه اندازی ستاد محرم در استان مرکزی

حجت‌الاسلام مهدی عباسی گفت: ستاد محرم متشکل از نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط در استان تشکیل شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم_مرکزی _حجت‌الاسلام مهدی عباسی گفت: ستاد محرم متشکل از نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط در استان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این ستاد با هدف رسیدگی به مشکلات احتمالی هیأت‌ها در اسرع وقت و انتقال مطالبات و درخواست‌های هیأت‌ها به مسؤولان مربوطه راه‌اندازی شده که هیأت‌ها و عزاداران می‌توانند از طریق شماره ۰۸۶۳۳۴۰۹۱۰۲ اداره کل تبلیغات اسلامی استان مشکلات و مطالبات خود را با این ستاد در میان بگذارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: ساماندهی، اقناع و توجیه هیأت‌ها و پیگیری و تذکر به هیأت‌ها در صورت نادیده گرفتن  پروتکل‌ها و مصوبات ستاد کرونا از دیگر اهداف تشکیل این ستاد است.
عباسی با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد کرونا حرکت دسته‌های عزاداری در سطح خیابان‌‌ها و طبخ و توزیع نذری در ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم ممنوع است، ادامه داد: در سطح اراک بیش از ۶۰۰ هیأت مذهبی مشغول فعالیت هستند که اکثر این هیأت‌ها به‌صورت  کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
وی گفت: ۹۴ درصد هیأت‌ها در سطح استان همکاری بسیار خوب و مطلوبی با ستاد کرونا دارند، مشکل خاصی در سطح استان نداریم، درصد کمی از تخلفاتی گزارش شده و تعداد اندکی از هیأت‌ها همکاری کمی دارند که از آنها نیز خواهش داریم به همکاری خود بیافزایند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری خود را ملزم به رعایت پروتکل‌ها می‌دانند، از این عزیزان خواهش داریم بعد از پایان مراسم از هرگونه  تجمع و ازدحام خودداری کنند، برخی از افرادی هم که به عنوان دنبال‌کننده در مراسم هستند از آنها نیز می‌خواهیم همکاری لازم را به عمل آورده و از ازدحام خودداری کنند.
عباسی گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان نیز بر لزوم برگزاری مراسم باشکوه تأکید ویژه‌ای دارند از روحانیون و مداحان درخواست کردند بعد از برپایی نماز جماعت نسبت به روضه‌خوانی و مداحی اقدام کنند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان نیز همکاری بسیاری خوبی در زمینه واگذاری مدارس برای برپایی مراسم هیأت‌ها داشتند و در سطح اراک ۴۳ مدرسه را در اختیار هیأت‌ها قرار دادند که جای تقدیر و تشکل دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری بسیار خوبی با هیأت‌ها داشته و هر شب بحث سرکشی و بازدید از هیأت‌ها را توسط تیم‌های بهداشتی انجام می‌دهند، گفت: شرایط کرونایی موجب شده محرم امسال دستگاه‌ها همکاری خوبی با هیأت‌ها داشته باشند، فضای معنوی بسیار خاصی در نقاط شهر و روستا حاکم و فضای همدلی خوبی ایجاد شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.