stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 16046
  • 01 آذر 1394 - 12:25
3

قاچاق طلا از ۵ کشور به ایران

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ضمن گلایه از بالا بودن میزان قاچاق طلا به کشور، گفت: واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع است اما اکنون از پنج کشور ترکیه، تایلند، هند، هنگ‌کنگ و ایتالیا، مصنوعات طلا به صورت قاچاق وارد می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ضمن گلایه از بالا بودن میزان قاچاق طلا به کشور، گفت: واردات مصنوعات طلا به کشور ممنوع است اما اکنون از پنج کشور ترکیه، تایلند، هند، هنگ‌کنگ و ایتالیا، مصنوعات طلا به صورت قاچاق وارد می‌شود.

عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه کشور ترکیه در بحث واردات مصنوعات طلا به کشور ما در رتبه های اول قرار دارد، اظهار کرد: البته با توجه به این‌که ورود مصنوعات طلا به کشور ممنوع است، این واردات به صورت قاچاق صورت می‌گیرد و بعد از کشور ترکیه شاهد وارداتی از کشورهای تایلند، هند، هنگ‌کنگ و ایتالیا هستیم که البته همه این واردات به صورت غیرقانونی انجام می‌شود.

ظرفیت ارزآوری ۱۸ میلیارد دلاری طلا

وی در عین حال بیان کرد: اگر مشکلات و تهدید‌ها فرصت دهند می‌توانیم علاوه بر پاسخگویی به نیاز داخل، صادرات هم داشته باشیم که البته در این میان کشور ترکیه یکی از بازارهای هدف ما محسوب می شود، چون ترکیه تولید‌اتش به صورت مکانیزه و ماشینی است و تنوع مدل‌های آنها به نسبت کشور ما محدود است ولی کشور ما در این زمینه توانایی بسیار بالایی دارد.

محمدولی اظهار کرد: اگر بتوانیم فقط پنج درصد از گردش اقتصادی طلا و جواهر را در دنیا به خود اختصاص دهیم، سالانه می‌توانیم حدود ۱۸ میلیارد دلار کمک ارزی به کشور داشته باشیم لذا باید بستری آماده کنیم تا تولید‌کنندگان به سمت بازارهای صادراتی و بازارهای هدف بروند که در این صورت حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نیروی کار می‌توانند به این بخش وارد شوند.

کشورهای حوزه خلیج فارس متقاضی مصنوعات طلای ایرانی

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با بیان اینکه در طراحی مدل‌ها برای ساخت طلا توفیقات زیادی داشتیم ولی هنوز نتوانستیم پاسخگوی ۱۰۰ درصد سلایق بازار باشیم، ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس نیز پتانسیل بالایی برای مصرف مصنوعات طلای ایرانی دارند.

وی اظهار کرد: بخشی از تولید‌کنندگان ما توانستند از دانش و تکنیک‌های روز دنیا استفاده ‌کنند و خود را به تکنولوژی های جدید مجهز کنند ولی به دلیل رکودی که در بازار به دلیل تحریم داشتیم چالش‌هایی را شاهد بودیم و قاچاق مصنوعات طلا و جواهر مثل یک سرطان بدخیم این صنعت را دچار چالش هایی کرده است که اگر جلوی آن گرفته نشود تا جایی پیش می‌رود که این صنعت را از درجه اعتبار ساقط می‌کند.

محمدولی ادامه داد: البته خیلی تلاش کردیم و تبعات قاچاق را در بیکاری واحد‌های تولیدی و آسیب‌زدن به منافع ملی بارها متذکر شدیم ولی به جهت گستردگی این حوزه، کارهایی که انجام می‌شود پاسخگوی نیاز نیست.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا با تاکید بر اینکه جاذبه قاچاق در صنعت ما به جهت سودآوری بالا افزایش یافته است، تصریح کرد: همین موضوع سرمایه‌گذاران را وسوسه می‌کند تا به این بخش وارد شوند که در این زمینه با مسئولان و تولید‌کنندگان جلسات مختلفی گذاشتیم و باید دولت و حاکمیت در این زمینه پیشقدم شوند.

هشتگ: ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.