stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 16009
  • 01 آذر 1394 - 11:58
6

بازداشت یک زن سیاهپوست توسط ۱۹ پلیس در آمریکا

یک تماس فوری که اشتباهی یک دزدی را گزارش داد به تازه‌ترین مساله برای تشدید منازعات درباره پلیس و نژادپرستی در آمریکا تبدیل شد.

قلم | qalamna.ir :

 به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، فی ولز، بانوی سیاهپوست می‌گوید نژاد پرستی پشت تصمیمی بوده که باعث شد با تماس همسایه به پلیس و نام بردن اشتباهی از او به عنوان دزد، تعداد گسترده‌ای پلیس در منطقه حاضر شوند.

فی ولز، یکی از اعضای اجرایی در شرکتی در کالیفرنیاست و پس از اینکه در روزنامه‌ای توضیح داد که چگونه از سوی ۱۹ پلیس در مقابل خانه‌اش در سانتامونیکا هدف قرار گرفته، مورد توجه قرار گرفت.

خانم ولز در یادداشت خود در روزنامه واشنگتن پست توضیح داد که ۶ سپتامبر گذشته با عجله‌ای که برای دیدن فوتبال و رسیدن به آن داشت، کلیدهایش را در خانه جا گذاشته و سپس در بازگشت پشت در مانده است. پس از آن وی کلیدسازی را برای باز کردن در به خانه‌اش می‌آورد. مدت کوتاهی پس از ورودش به خانه، صدای پارس سگ و مردان پشت درخانه‌اش توجه‌اش را جلب می‌کند. زمانی که تنها برای نگاه انداختن در خانه‌اش را باز می‌کند مردی را می‌بیند که سلاحی را به سوی وی نشانه رفته و می‌گوید: دستت را بالا بگیر و بیرون بیا. ولز پس از اینکه بیرون می‌آید دو مامور پلیس دیگر رو هم می‌بیند که اسلحه‌شان را به سوی وی نشانه رفته‌اند در حالی که از او می‌پرسیدند: چه کسی با تو در خانه است؟ چند نفر از شما داخل هستند؟

ولز توضیح می‌دهد که یکی از پلیس‌ها دستش را به عقب بر گردانده و وی را روی زمین خوابانده است؛ جاییکه او حالا توانست ۱۶ مامور دیگر را ببیند.

در تمام این ماجرا ماموران از توضیح اینکه چه چیزی در حال وقوع است یا این اتفاقات برای چیست خودداری کرده‌اند.

این بانوی سیاهپوست تاکید می‌کند که مساله نژاد و پوست سیاهش هم در تماس تلفنی همسایه‌اش به پلیس و هم در واکنش پلیس‌ها به او تاثیر بسزایی داشته است.

رئیس پلیس سانتامونیکا اما که از قضا یک بانوی سیاه پوست است اما چنین مساله‌ای را رد می‌کند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.