stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 160022
  • 02 شهریور 1399 - 12:26
2

گذر موفق از پیک بار تابستان بدون خاموشی برنامه ریزی شده تحقق یافت

گذر موفق از پیک بار تابستان بدون خاموشی برنامه ریزی شده تحقق یافت
قلم/ سمنان- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: گذر موفق و بدون خاموشی برنامه ریزی شده در پیک بار سال 1399، با همکاری مشترکان بخش‌های مختلف صنعتی و خانگی این استان محقق شد.
قلم | qalamna.ir :

سیدمحمد موسوی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که پیش بینی نیاز واقعی پیک بار شرکت توزیع برق استان سمنان در صورت رسیدن به دمای ۴۱ درجه سانتی گراد، ۵۲۰ مگاوات است، گفت: در تابستان امسال پیک بار محقق شده ۵۰۰ مگاوات بوده که به نسبت سال گذشته، ۱.۲۶ درصد افزایش را به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: به منظور مشارکت مشترکان استان سمنان در برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان، ۹۹۷ اشتراک برق، تفاهم نامه همکاری با این شرکت منعقد نموده و به مقدار ۵۵ مگاوات همکاری انجام شد.

موسوی زاده تصریح کرد: با تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی از ۳۱ تیرماه تاکنون، به میزان ۲ مگاوات کاهش پیک بار و حدود ۲۰ درصد اوج بار ادارات کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: برای تأمین نیاز مصرف ۲۰ مگاواتی مشترکان استان در پیک بار تابستانی، با درنظر گرفتن حدود ۱۰ درصد تلفات شبکه و ۲۵ درصد ذخیره گَردان نیروگاه، نیاز به حدود ۲۷ مگاوات ظرفیت واقعی احداث نیروگاه می باشد، که از سرمایه گذاری ۵۴۰ میلیارد تومانی برای ظرفیت سازی جدید پیشگیری شده است.

موسوی زاده با عنوان این که با اجرای رزمایش مدیریت مصرف با قطع از راه دور تابلوهای برق چاه‌های آب کشاورزی اتصال مستقیم، به میزان شش مگاوات کاهش پیک بار محقق گردید، یادآور شد: در راستای طرح فراسامانه اندازه گیری و مدیریت انرژی فهام، تا به حال ۸ هزار و ۳۳ دستگاه از این کنتورهای هوشمند در سطح استان نصب شده است.

بیش از ۷۱ درصد انرژی مصرفی این استان سمنان صرف بخش‌های مولّد می‌شود که بالاتر از میانگین مصرف این بخش در کشور است.

۷۶.۵ درصد مشترکان استان سمنان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی ، ۱.۳ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.