stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 15962
  • 01 آذر 1394 - 9:39
3

غلامعلی دهقان در ستاد انتخابات اصلاح طلبان حضور ندارد

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در مورد احتمال ائتلاف اعتدالیون با اصلاح طلبان در جریان انتخابات پیش رو،اظهار کرد:‌تصمیم گرفته‌ایم که رسما در ستاد انتخابات اصلاح طلبان حضور نداشته باشیم، اما در معرفی مصادیق با آنها تعامل خواهیم داشت.

قلم | qalamna.ir :

قلم، غلامعلی دهقان به ایسنا خبر داد : طی ماه‌های آینده شاهد ارائه لیست نامزدهای انتخاباتی مجلس از سوی ۴ جریان اصلاح طلبان، اصولگرایان معتدل، جریان پایداری و اعتدالیون خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور افراد با سابقه در لیست انتخاباتی اصلاح طلبان خاطرنشان کرد:‌اصلاح طلبانی که سابقه‌ای خوب در کارنامه خود دارند و صلاحیتشان نیز تایید می‌شود با ارائه لیستی واحد و با مدیریت شورایی که اخیرا میان خود تشکیل داده‌اند، در رقابت‌های سیاسی پیش رو عرض اندام می‌کنند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو اصولگرایان معتدل عملا راه خود را از تندروها و رادیکالی ها جدا می‌کنند گفت: همانطور که اصولگرایان معتدل در جریان تصویب برجام نشان دادند نه تنها دیگر با پایداری همراهی نمی‌کنند بلکه به جدایی خود نیز پایداری می‌ورزند.

وی افزود: طیف رهروان به عنوان معتدلین اصولگرا با محوریت آقایان لاریجانی و جلالی در انتخابات پیش رو حضور پیدا می‌کنند و جامعه روحانیت نیز بخش قابل توجهی از این طیف را مورد تایید خود قرار خواهد داد.

دهقان در ادامه به حضور جریان پایداری و جریانات نزدیک به این طیف اشاره و اظهار کرد:‌ پایدرای جریانی است که در قضیه برجام تقریبا تفکرات خود در حوزه سیاست خارجی را نشان دادند. این گروه همچنین نشان داده‌اند که در حوزه فرهنگ نیز خیلی باز فکر نمی‌کنند اما با این وجود از عقبه‌ای اجتماعی برخوردارند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که جریان پایداری در مخالفت با کلیات برجام دارای صد رای در مجلس بود ادامه داد:‌ اگرچه این جریان عقبه‌ی اجتماعی دارد و حتی برخی از نهادهای قدرت نیز می‌توانند با آنها باشند، اما به نظر می‌رسد که پایداری‌ها ،اصولگرایانی هستند که خود را ارزشی می‌دانند ولی جامعه آنها را به‌عنوان جریان تندرو و رادیکال می‌شناسد.

دهقان درمورد حضور اعتدالیون در جریان رقابت‌های انتخابات مجلس دهم نیز با بیان اینکه در انتخابات پیش رو اعتدالیون بیشترین بخش را دارند خاطر نشان کرد: حزب اعتدال و توسعه به عنوان پرچم دار اعتدالیون تلاش می‌کند که با ارائه لیستی واحد، علاوه بر اعتدالیون معتدلین اصولگرایان و اصلاح طلبانی که احراز صلاحیت می‌شوند را به جامعه معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه از سال ۹۲ به واسطه قالب بودن گفتمان اعتدال در جامعه اعتدال مورد توجه توده‌های مختلف فکری قرار گرفته است ادامه داد:‌ به نظر می‌رسد که همانطور که اعتدال تاکنون کارآمدی خود را در سیاست خارجی و اقتصاد نشان داده است. همچنان گفتمان مطلوب جامعه ایرانی قرار دارد.

این فعال سیاسی همچنین در مورد احتمال ائتلاف میان اعتدالیون و اصلاح طلبان با اشاره به اظهارات اخیر موسوی لاری در مورد رقابت با گروه‌های مختلف گفت: آقای لاری اخیرا اعلام کرده‌اند که با طیف لاریجانی رقابت می‌کنم نه شراکت. این در حالی است که ما اعتدالیون معتقدیم که باید با طیف آقای لاریجانی بجای رقابت شراکت کنیم.به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ضمن ستایش حسن ظن دوستان شورای هماهنگی وشورای راهبردی اصلاح طلبان رسما درستاد انتخاباتی دوستان اصلاح طلب حضور نداشته باشیم.

دهقان با بیان اینکه در معرفی مصادیق کسب ۲۹۰ کرسی مجلس آینده تعامل زیادی با اصلاح طلبان خواهیم داشت اظهار کرد: بنا به تعریفی که از اعتدال داریم امروز بخشی از اصولگرایان نیز شامل معتدلین می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اصولگرایان معتدل را در آرایش سیاسی کشور نادیده گرفت، به نقش این طیف از اصولگرایان در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور اشاره و خاطر نشان کرد‌: با هماهنگی مثلث اصلاحات، اعتدال و اصولگرایان معتدل بود که توانستیم برجام را به مقصد برسانیم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در مورد ائتلاف این حزب با احزاب مستقل نیز اظهار کرد: اعتدال و توسعه، بخشی از اعتدالیون را در مستقل‌ها می‌بیند اما هر روشی را اعتدالی نمی‌داند، بنابراین در انتخابات پیش رو قطعا از گروه‌های مستقل اعتدالی حمایت خواهد کرد.

دهقان در پایان درمورد احتمال قرار گرفتن فاطمه هاشمی و علی مطهری به عنوان سرلیست اعتدالیون در انتخابات پیش رو با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی صحبت کردن درباره‌ی سرلیستی زود است گفت: منتظر احراز صلاحیت‌های انتخابات هستیم و قطعا پس از بررسی‌های لازم در شورای مرکزی اعتدال و توسعه سر لیست این طیف مشخص می‌شود، با این وجود خانم فاطمه هاشمی و آقای علی مطهری در صورت تایید صلاحیت قطعا جزء گزینه‌های مورد نظر ما هستند.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.