stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 15949
  • 01 آذر 1394 - 0:34
0

زنگنه: رابطه ایران و روسیه محدود به دوران تحریم نخواهد بود

وزیر نفت با اشاره به مخالفت‌ها و موافقت‌های اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره ادامه ارتباطات ایران با روسیه در زمینه انرژی تصریح کرد که رابطه ایران با روسیه به دوران تحریم محدود نخواهد بود و ایران روابط پایدار و درست خود را با این کشور ادامه می‌دهد.

قلم | qalamna.ir :

بیژن زنگنه در حاشیه نشست اعضای مجمع صادرکننده گاز با بیان به اینکه در جلسه انتخاب دبیرکل این مجمع بحث‌های فشرده و سنگینی در گرفت، اظهار کرد: در ابتدا ادامه دبیرکلی دکتر عادلی به رای گذاشته شد که مجموعا ۶ رای گرفت. سپس کشورهای روسیه، لیبی و نیجریه کاندیداهای خود را اعلام کردند که طی دو مرحله کاندیدای روسیه به نفع ایران و کاندیدای لیبی به نفع نیجریه کنار رفت.

وی ادامه داد: سپس در رای‌گیری، دکتر عادلی ۶ رای و کاندیدای نیجریه نیز ۶ رای به دست آورد که در نهایت این کاندیدا نیز به نفع ایران کناره‌گیری کرد و دکتر عادلی بار دیگر انتخاب شد.

وزیر نفت با بیان اینکه بحث صادرات LNG به عمان هنوز در همان بخش کلیات باقی مانده است، افزود: با وزیر انرژی روسیه نیز پس‌فردا دیداری خواهم داشت و طی این مدت تلاش می‌کنم که با تمام وزرای دعوت‌شده مذاکره داشته باشم.

زنگنه با تاکید بر اینکه ایران آماده گازرسانی به عراق است، خاطرنشان کرد: عراقی‌ها باید خود را برای دریافت گاز آماده کنند.

وی همچنین در مورد قرارداد گازی ایران با پاکستان، با تاکید بر اینکه ایران راهی جز انتظار ندارد، ادامه داد: تاخیر پاکستان در اجرای قرارداد و جریمه دارد اگرچه ما هنوز علیه این کشور شکایت نکرده‌ایم اما این حق قانونی برای ما وجود دارد.

وزیر نفت تصریح کرد: لازم است در مورد قرارداد گازی بار دیگر با پاکستان مذاکره کنیم و ما آمادگی داریم که خط گازی را از ایرانشهر به کنارک بکشانیم.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه در این نشست در مورد چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کشورهای گازی، تصویب بودجه این مجمع، تایید گزارش‌های بازرسی و انتخاب دبیرکل مباحثه صورت گرفته است، گفت: روسیه به عنوان یکی از شرکای راهبردی ایران است.

وی اظهار کرد: ایران علاقه‌مند است که در مورد سوآپ کشورهای حوزه خلیج فارس با روس‌ها مذاکره کند. رابطه ایران و روسیه محدود به دوران تحریم نیست و ما روابط درست و پایدارمان را در پساتحریم ادامه می‌دهیم.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.