stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 15892
  • 30 آبان 1394 - 13:25
4

یاوه‌گویی سایت رسانه ملی علیه کورش بزرگ !/گزارش از روی تارنما برداشته شد

یاوه‌گویی سایت رسانه ملی علیه کورش بزرگ !/گزارش از روی تارنما برداشته شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشتاری با عنوان «کوروش؛ اسطوره باستانی یا جنایتکار جنگی؟» را در ٢۶ آبان‌ماه بر روی تارنمای خود قرار داد که خشم بسیاری از دوست‌داران تاریخ و فرهنگ ایران را برانگیخت.

قلم | qalamna.ir :

قلم، این نوشتار از گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان گزارش شده است، در بخشی از این نوشتار آمده: «کوروش هخامنشی، موسس سلسه هخامنشیان، یکی از شاهان تاریخ بود و مانند اکثر شاهان تاریخ همچون چنگیز و تیمور و هلاکوخان مغول از خوی وحشی‌گری و تجاوز برخوردار بود و مانند تمام ظالمان تاریخ از سه عنصر زور،زر و تزویر بهره می‌گرفت اما حدود یک قرن پیش با وجود ناشناخته بودن شخصی به نام کوروش برای ایرانیان آن دوران، تبلیغات گسترده ای روی کوروش هخامنشی صورت گرفت و با دروغ ها و جعلیات فراوان کوروش و دیگر شاهان هخامنشی را تا حد پیامبری (و حتی فراتر از آن) بالا بردند و داستان‌ها و افسانه های بسیار از راست و دروغ مخلوط کرده و به خورد جامعه دادند تا به این وسیله کوروش را به عرش رسانده و پس از آن دم رضا شاه و محمدرضا شاه پهلوی را هم به دم این دودمان کهن پیوند بزنند.»

cyrus-the-great-1

جای بسی شوربختی است، زمانی که کشورهای دیگر تاریخ نداشته‌ی خود را بزرگ کرده و به آن دیرینگی می‌بخشند افرادی این‌گونه، تاریخ چندهزارساله‌ی سرزمین‌شان را به بازی گرفته و تحریف می‌کنند.
با وجود بی‌شمار کتاب و نوشته در باره‌ی ویژگی‌های این مرد بزرگ تاریخ ایران و استوانه‌ی وی که سندی زنده از منش اوست این یاوه‌گویی‌ها از کسانی برمی‌آید که می‌خواهند انسان‌های بزرگ و تاریخ و فرهنگ سرزمین‌مان را نادیده بگیرند. 

 

 

 اَمُرداد /  فرزانه خسروی

 

 

—————— 

در پی اعتراض مردم نادرست باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش از روی تارنما برداشته شد

باشگاه خبرنگاران جوان پس از اعتراض‌های مردمی، نوشتار «کوروش؛ اسطوره باستانی یا جنایتکار جنگی؟» را از روی تارنمای خود برداشت.
این نوشتار که کورش بزرگ، شاهنشاه هخامنشی را در رده‌ی غارتگرانی همچون چنگیز، تیمور و هلاکوخان جای داده و او را دارای خوی وحشی‌گری و تجاوز دانسته بود، ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۴ خورشیدی بر روی تارنمای باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت. انتشار این نوشتار اعتراض‌های دوست‌داران فرهنگ و تاریخ ایران را به در پی داشت و سرانجام تارنمای خبرنگاران جوان ساعاتی پیش مجبور شد این نوشتار از روی تارنمای خود بردارد.
لینک این نوشتار که از روی تارنمای باشگاه خبرنگاران جوان برداشته شده را می‌توانید از اینجا ببینید.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. لعنت بر انانی که هویت تاریخی خودشان را فراموش میکنند.

  2. قطعا جنایتکار جنگی بود این کورش

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.