stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 15886
  • 30 آبان 1394 - 13:14
5

تاکید دولت بر عدم لغو سخنرانی‌های سیاسی است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این که تاکید دولت بر عدم لغو سخنرانی های سیاسی در کشور است، اظهار کرد: معتقدیم وقتی برای یک سخنرانی مجوز صادر می شود باید از برگزاری آن حمایت کرد و امنیت برگزاری مراسم را تامین کرد.

قلم | qalamna.ir :
محمد امین رضا زاده در نشست با فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب در هرمزگان با بیان این که سیاست برد – برد را دکتر روحانی در ادبیات سیاسی کشور وارد کرد، اظهار کرد: برای اولین بار بود که برخی از مفاهیم سیاسی که رئیس جمهور باور عمیقی به آنها دارند در قالب برنامه های سیاسی در کشور پیگیری شد و یکی از آنها سیاست برد – برد بود که در مذاکرات هسته ای شاهد آن بودیم.
 
وی گفت: قاعده انتخابات در همه جهان به این شکل است که به دعواهای سیاسی پایان می دهد و اگر چه در ایران برخی از کشمکش های سیاسی در نزدیکی انتخابات شکل می گیرد اما پس از انتخابات دعواهای سیاسی پایان می یابد و باید به رای اکثریت مردم احترام گذاشت.
 
رضا زاده بیان کرد: آقای دکتر روحانی با یک مشی اعتدالی، مجموعه برنامه هایی را در زمان انتخابات مطرح کردند که مورد توجه مردم قرار گرفت و بعد از آن نیز تلاش کردند تا این مشی را در امور مختلف بخصوص در حوزه سیاست خارجی و سیاست داخلی پیگیری کنند و آنچه که در نتیجه مذاکرات هسته ای شاهد آن بودیم نیز حاصل نگاه تعاملی ایشان به مسائل و سیاست برد – برد است.
 
مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون اقوام و مذاهب شورای امنیت کشور ادامه داد: با یک منطق مشخص که از سوی تیم سیاست خارجی دنبال می شد مذاکرات به نتیجه رسید و شاهد آن بودیم که پس از توافق هسته‌ای، هیچ حزب و یا قومیت و یا مذهبی در کشور در مخالفت با این توافق سخن نگفت و بعضا برخی از انتقادهایی که مطرح می شد از سوی اشخاص بود و در این مدت هیچ حزب مشخصی در مخالفت با برجام اقدامی نکرد.
 
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۴۱ حزب و تشکل سیاسی شناسنامه دار در کشور داریم که ۱۸۰ حزب عضو خانه احزاب هستند که با حضور و همفکری آنها، دور تازه ای از خانه احزاب با حضور ۷ نفر از احزاب اصولگرا، ۷ نفر از احزاب اصلاح طلب و ۷ نفر از احزاب مستقل تشکیل شد و دولت به همه این احزاب و تشکل های سیاسی نگاه فراجناحی دارد.
 
رضازاده افزود: مشارکت احزاب در ایجاد فضایی پرشور و رقابتی در عرصه انتخابات اسفندماه سبب اقتدار هر چه بیشتر نظام اسلامی می شود و انتظار این است که احزاب و رسانه ها برای انتخابات پیش رو با برنامه ریزی منسجمی مشارکت فعالانه داشته باشند.
 
مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این که تاکید دولت بر عدم لغو سخنرانی های سیاسی در کشور است، اظهار کرد: شما در استان خودتان شاهد این عزم دولت و تاکید دولت بوده اید و در کل کشور نیز همین شرایط حاکم است. ما معتقدیم وقتی برای یک سخنرانی مجوز صادر می شود باید از برگزاری آن حمایت کرد و امنیت برگزاری مراسم را تامین کرد.
 
وی عنوان کرد: امنیت و آزادی برای فعالیت احزاب شناسنامه دار بسیار با اهمیت است و اولویت ما تامین شرایط مناسب برای فعالیت احزاب است و اعتقاد جدی داریم که در جامعه ای که احزاب و رسانه ها فعال باشند، فسادها به حداقل می رسد و رانت ها از بین می رود.
 
رضا زاده خطاب به فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب در هرمزگان گفت: قدر شرایط امروز را بدانیم. امنیت و ثباتی که در جامعه ما حاکم است در منطقه و جهان بی مثال است و این اقتدار ملی ماست که باعث شده تا قدرت های جهانی به پای میز مذاکره با ایران بنشینند و برای حل معضلات و مشکلات منطقه ای به دنبال تامین نظر ایران باشند.
 
وی در پایان گفت: اکنون ایران در اوج اقتدار سیاسی بعد از انقلاب است و باید تلاش کنیم تا با دقت و هوشیاری در انتخابات پیش رو هرگونه تهدیدی را مهار و از آن فرصتی برای پیشرفت و اعتلای کشور بسازیم.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.