stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 158793
  • 29 مرداد 1399 - 17:35
3

آیا اونس جهانی مقاومت ۲۰۰۰ دلار را می شکند؟

آیا اونس جهانی مقاومت ۲۰۰۰ دلار را می شکند؟

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: بررسی روند قیمت و نوسانات سکه، گویای این است که این مسکوک در روزهای مشابه سال گذشته ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شده بود که این به معنای افزایش ۶ میلیون و۷۰۰ هزار تومانی در یک سال گذشته است، درحالی که بازار سکه در بازه یکساله، بازدهی برابر با ۸۰ درصد را به ثبت رسانده است.

قلم | qalamna.ir :

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: قیمت طلا که روز گذشته تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا رشد چشمگیری داشت و به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کرده بود، اما در معاملات روز جاری به پایین این مرز بازگشت و هر اونس جهانی به ۱۹۸۸ دلار رسید.

وی با بیان این‌که تداوم تأثیر مداخلات مالی بانک مرکزی آمریکا در بازار به منظور ارائه مشوق‌های اقتصادی کرونایی، منجر به این شده که ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان به پایین‌ترین سطح در ۲۷ ماه اخیر رسید، افزود: هرچند دلار اغلب در مواقع بحران به عنوان ارز امن مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، اما از زمانی که مداخلات فدرال‌رزرو در بازارهای مالی با برنامه‌های مشوق اقتصادی و تزریق دلار به بازارها آغاز شده، ارزش دلار در حال کاهش بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به این‌که شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ به ریکاوری خارق‌العاده خود از سقوط شدیدی که به واسطه پاندمی کرونا رخ داده بود، ادامه داد و با جبران کامل همه ضررهای این دوره، رکورد تاریخی خود را شکست، گفت: اخبار اقتصادی خوب از شرکت‌ها و رشد فراتر از انتظار سهام تکنولوژی در معاملات دیشب، باعث تقویت شاخص‌های سهام شد.

وی با اشاره به این‌که طلا طی روزهای گذشته شاهد سقوط شدیدی بود که در نتیجه آن به پایین‌ترین میزان در چند هفته اخیر رسید، تاکید کرد: به نظر می رسد پس از آن کاهش قیمت دلیل دیگر افزایش قیمت طلا را می توان بن بست دور بعدی بسته محرک اقتصادی آمریکا دانست. این موضوع می تواند باعث افزایش نگرانی ها از بهبود اقتصاد شده و در نتیجه در بازار طلا تاثیر بسیاری بگذارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: تشدید تنش های میان چین و آمریکا نیز تاثیر بسیاری در بالا رفتن دیروز قیمت طلا داشت. آمریکا در حال افزایش فشارها به شرکت سازنده تلفن های همراه چین یعنی هوآوی است.

وی ادامه داد: این عوامل دست به دست هم داده تا قیمت طلا روز گذشته دوباره به بالای ۲۰۰۰ دلار بازگردد.

به گفته شیشه بران، یکی از مهم ترین دلایلی که می توان این افزایش قیمت را ناشی از آن دید بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا در قیمت های پایین است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه سرمایه گذاران امروز منتظر انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو هستند، افزود: بازارها همچنین در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا در اواخر امروز هستند تا سرنخ هایی از سیاست های پولی پیش روی بانک مرکزی این کشور را به دست آورند.

وی با بیان اینکه سکه در هفته گذشته همانند بازار ارز روند نوسانی را طی کرد و بعد از چندین رشد، کاهش شدید را در روز یکشنبه ۱۹ مرداد تجربه کرد، اظهار کرد: پارامتری همچون کاهش بهای اونس جهانی از بعد خارجی و نرخ ارز و نوسانات آن از بُعد داخلی تاثیر مستقیمی بر قیمت سکه در بازار داخلی گذاشته است و همزمان با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید، روز سه‌شنبه با ۵۰ هزار تومان کاهش به رقم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

شیشه بران تاکید کرد: انتظار می‌رود که در صورت تقویت عوامل منفی در روزهای پیش رو شاهد رشد قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی باشیم. با این حال این انتظار مانع از آن نخواهد شد که در صورت بروز اخبار مثبت در روابط آمریکا با چین و طرح‌های حمایتی در داخل آمریکا این قیمت‌ها افت نکند.

وی اضافه کرد: بررسی روند قیمت و نوسانات سکه، گویای این است که این مسکوک در روزهای مشابه سال گذشته ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شده بود که این به معنای افزایش ۶ میلیون و۷۰۰ هزار تومانی در یک سال گذشته است، درحالیکه بازار سکه در بازه یکساله، بازدهی برابر با ۸۰ درصد را به ثبت رسانده است.

شیشه بران گفت: دلار امروز در صرافی ملی با قیمت ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رسد، همچنین این صرافی دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می‌کند. از سوی دیگر قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شده است و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی درباره بازار سرمایه گفت: شاخص بورس امروز روندی نزولی داشت و تاکنون با بیش از ۶۷ هزار واحد کاهش به کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد بازگشته است.

وی با اشاره به آخرین قیمت طلا در روز جاری، گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در زمان لحظه تنظیم این خبر (۱۵ بعدازظهر) یک میلیون و ۵۱ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۰ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.