stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 158533
  • 29 مرداد 1399 - 10:07
5

کنکور سراسری ۱۲ هزار داوطلب در استان سمنان آغاز شد

کنکور سراسری ۱۲ هزار داوطلب در استان سمنان آغاز شد
قلم/ سمنان- نماینده سازمان سنجش در استان سمنان گفت: رقابت ۱۲ هزار و ۱۲۲ داوطلب کنکور سراسری در استان همزمان با سراسر کشور در چهار روز آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

پرویز ملک زاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها اظهارداشت: رقابت ۱۲ هزار و ۱۲۲ داوطلب کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ویژه این آزمون آغاز شد.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال استان سمنان در مقایسه با سال گذشته بیان کرد: ۴۱ درصد از داوطلبان کنکور را در استان آقایان و ۵۹ درصد را خانم ها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری چهارروزه کنکور فقط در نوبت صبح، افزود: آزمون سراسری داوطلبان رشته هنر روز چهارشنبه، آزمون رشته ریاضی و فنی و علوم انسانی روز پنجشنبه، آزمون رشته علوم تجربی روز جمعه، و آزمون رشته زبان خارجی روز شنبه برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در استان سمنان با اشاره به ضدعفونی کردن محل برگزاری آزمون سراسری در استان سمنان قبل و بعد از آزمون گفت: داوطلبان نیز با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی باید از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: تمهیدات ویژه برای مراقبت از داوطلبان در برابر شیوع کرونا در روند برگزاری آزمون سراسری امسال درنظر گرفته شد و به همین منظور و با هدف جلوگیری از تجمع و رعایت فاصله‌گذاری، تعداد حوزه های برگزاری کنکور در استان ۲.۵ برابر و ورودی و خروجی‌ها دو برابر شد.

ملک زاده اضافه کرد: پیش از برگزاری و ورود داوطلبان، بسته بهداشتی بر روی صندلی داوطلبان قرار می‌گیرد و فاصله‌گذاری برای جلوگیری از تجمع هنگام ورود و در چینش صندلی های ویژه داوطلبان به طور کامل رعایت شده است.

وی ادامه داد: درِ ورودی محل برگزاری آزمون ساعت ۶ صبح باز می شود تا داوطلبان به تدریج وارد محل برگزاری آزمون شوند و از تجمع تا جای ممکن جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که در خوداظهاری به سازمان سنجش اعلام کردند به کرونا مبتلا و یا بستری هستند با هماهنگی در خارج از محل آزمون و طبق دستورالعمل های ویژه از آنان آزمون اخذ می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در استان سمنان یادآور شد: در آزمون سراسری امسال رقابت چهار هزار و ۶۶۶ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان خواهد بود.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.