stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 157148
  • 25 مرداد 1399 - 14:12
3

طرح توسعه ارتباطات روستایی سمنان ۷۰ درصد پیشرفت دارد

طرح توسعه ارتباطات روستایی سمنان ۷۰ درصد پیشرفت دارد
قلم/سمنان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: اجرای گام اول طرح توسعه  ارتباطات روستایی یا تار با زیرساخت‌های فیبرنوری ۷۰ درصد پیشرفت دارد.
قلم | qalamna.ir :

سیدیاسر حسن پور روز شنبه به رسانه ها بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی خدمات پهن‌باند، ارتقای کیفیت ارتباطات و پهنای باند مراکز و سایت‌های تلفن همراه روستایی، دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت زندگی و کسب و کار روستاییان است .

وی افزود: با توجه به پیشرفت ۷۰ درصدی گام اول پروژه توسعه ارتباطات روستائی در استان سمنان از طریق فیبر نوری ، زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۲۰ روستا فراهم می شود .

حسن پور خاطر نشان کرد: آبان ۹۸ عملیات اجرایی پروژه از مرکز مخابراتی شهر شهمیرزاد آغاز شد و تا دهستان چاشم و روستاهای حومه و همچنین در محور سمنان- فیروزکوه محدوده روستای افتر ادامه یافت و با اتمام پروژه، ۲ مرکز تلفن ثابت روستایی، ۱۴ سایت اپراتور همراه اول و پنج سایت اپراتور ایرانسل و یک سایت شرکت های وب به شبکه پهن باند متصل می شود.

وی تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات توسعه خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تامین می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به توسعه خدمات بانکی در روستاها و مناطق محروم طبق برنامه ششم توسعه گفت: ۲۰ دستگاه خودپرداز روستایی در گام دوم پروژه خدمات عمومی اجباری روستایی در روستاهای این استان به بهره برداری می رسد.

حسن پور با بیان اینکه توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و نظارت بر وضعیت خودپردازهای روستایی وزارت در قالب پروژه خدمات عمومی اجباری(USO) انجام می شود گفت: با توجه به رویکرد دولت و نگاه ویژه وزارت ارتباطات به توسعه روستاها و مناطق محروم، باید از این فرصت جهت توسعه خدمات روستایی در حوزه فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک و جلب رضایت روستاییان به بهترین شکل استفاده کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به جایگاه خاص روستاها و مناطق محروم در برنامه ششم توسعه بیان کرد: توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و فناوری اطلاعات در روستاهای استان از اهم برنامه های این وزارتخانه است.

حسن پور با بیان اینکه پست بانک تنها بانک دولتی است که به شکل تخصصی در حوزه روستایی و فناوری اطلاعات فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: اختصاص ۲۰ دستگاه خودپرداز روستایی در گام دوم به استان سمنان، افزایش باجه ها، دفاتر خدمات بانکی و توزیع تسهیلات حمایتی خرد و کلان روستایی گام بلندی برای توسعه خدمات دولت الکترونیک در روستاها است که پیگیری های لازم تا حصول نتیجه مطلوب انجام می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.