stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 156820
  • 24 مرداد 1399 - 6:51
0

تغییر پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از تقاضا برای نفت

تغییر پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از تقاضا برای نفت

آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به میزان بیشتری کاهش و هشدار داد سفرهای هوایی کمتر به دلیل پاندمی ویروس کرونا تقاضای جهانی برای نفت را امسال ۸.۱ میلیون بشکه در روز کاهش می دهد.

قلم | qalamna.ir :

آژانس بین المللی انرژی دورنمای تقاضا برای انرژی در سال ۲۰۲۰ را ۱۴۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۹۱.۹ میلیون بشکه در روز رساند که نخستین بازنگری منفی این آژانس در هفت ماه گذشته بود.

در گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی آمده است: ضعیف شدن تقاضا برای سوخت جت عامل اصلی کاهش تقاضا برای نفت است. بخشهای هواپیمایی و جاده ای که بخشهای اساسی در مصرف نفت هستند در وضعیت خوبی بسر نمی برند.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد مصرف نفت در سال ۲۰۲۱ همچنان کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد ماند.

آمارهای مورد اشاره این آژانس نشان می دهد که وضعیت جابجایی در بسیاری از مناطق راکد مانده اما در اروپا افزایش پیدا کرده است با این حال رشد موارد کووید ۱۹ باعث شده است این آژانس برآوردش از مصرف بنزین را کاهش دهد.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، میزان عرضه در ژوئن از تقاضا فراتر رفت و ابهامات پیرامون تقاضای آتی به همراه افزایش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ به معنای آن است که روند بازیابی تعادل بازارهای نفت ظریف خواهد بود.

تولید نفت در آمریکا، کانادا و برزیل رو به افزایش است و همزمان اوپک پلاس محدودیت عرضه خود را تسهیل کرده است. با این حال اگر کشورهایی که تاکنون به این توافق به طور کامل عمل نکرده اند تولیدشان را برای جبران عدم پایبندی بیشتر کاهش دهند، عرضه جهانی نفت به میزان چشمگیری افزایش نخواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای نفت در معاملات روز پنج شنبه در واکنش به پیش بینی جدید آژانس بین المللی انرژی کاهش پیدا کرد. بهای نفت برنت با ۵۳ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، به ۴۴ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۱ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، به ۴۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.