stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 156754
  • 23 مرداد 1399 - 17:33
2

بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر امسال تسویه می‌شود

بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر امسال تسویه می‌شود
قزوین- قلم- ربیس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین از پرداخت و تهاتر ۴۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته شهرداری نزد بانک شهر تا پایان امسال خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، فرج الله فصیحی رامندی روز پنجشنبه در دیدار با سرپرست خبرگزاری قلم به مناسبت روز خبرنگار، افرود: با توجه به میزان بدهی‌های شهرداری نزد بانک شهر و تسویه نشدن به موقع آن، اکنون شاهد اعمال جرائم دیرکرد برای این بدهی‌ها از سوی بانک هستیم.  

وی اظهار داشت: شورای شهر مجوز تهاتر و همچنین فروش سه برج نیمه کاره را صادر کرده است و در حال حاضر مراحل قانونی اجرای این مجوز شورای شهر در جریان است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: ماهیت بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر به سه بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن به مطالبات پیمانکاران مربوط می‌شود که شهرداری در گذشته از طریق وام از بانک شهر اخذ کرده بود.

فصیحی رامندی اضافه کرد: بخش دیگری از این بدهی نیز به اوراقی مربوط است که شهرداری قزوین در گذشته از بانک شهر گرفته و پرداخت نشدن به موقع سررسید این اوراق موجب به بار آمدن یک بدهی سنگین به بانک شهر شده است.

وی افزود: همچنین بخش سوم این بدهی نیز به چند پروژه شاخص در شهرداری اختصاص دارد که شهرداری هزینه‌ این پروژه‌ها را در قالب وام از بانک شهر گرفته و نتوانسته نسبت به تأمین بدهی خود در موعد مقرر اقدام کند.

این عضو شورا اضافه کرد: در برخی موارد این بدهی ضریب یا سود مرکب خورده و نهایتا رقم سرسام‌آوری را به بار آورده که باعث بدهکار شدن شهرداری قزوین به بانک شهر شده است.

وی یاد آور شد: ابتدای شورای پنجم بدهی شهرداری به بانک شهر حدود  ۲۴۰ میلیارد تومان بود که اکنون این بدهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و امیدواریم امسال شاهد اجرای مصوبه شورا برای تسویه این بدهکاری باشیم.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.