stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 156750
  • 23 مرداد 1399 - 17:23
2
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

کشف ۱۸۵ فقره سرقت و ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در کرمانشاه/دستگیری ۲۸۸ مجرم

کشف ۱۸۵ فقره سرقت و ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در کرمانشاه/دستگیری ۲۸۸ مجرم
کرمانشاه/قلم: فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی (ظفر4) خبر داد و گفت: از جمله نتایج این طرح کشف 185 فقره سرقت و 20 میلیارد ریال کالا و احشام قاچاق بوده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با حضور تعدادی از پلیس های تخصصی مانند آگاهی، مبارزه با موادمخدر، امنیت عمومی، امنیت اقتصادی، راه و راهور ظرف مدت ۷۲ ساعت اخیر و با محوریت کرمانشاه اجرا شد.

وی با اشاره به کشف حدود ۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر که عمده آن را تریاک تشکیل می دهد، افزود: در همین راستا ۱۶ مکان محل عرضه و توزیع نیز پلمب و ۱۰ دستگاه خودرو توقیف شد.

سردار جاویدان همچنین با اشاره به کشف ۱۸۵ فقره سرقت منزل، مغازه، احشام، خودرو، تلفن همراه و … توسط پلیس آگاهی بیان داشت: از جمله سرقت های کشف شده می توان به ۱۵ فقره سرقت احشام اشاره کرد که ۱۳۰ راس دام کشف و به صاحبانشان تحویل شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: کشف ۱۴ دستگاه خودرو، ۱۴ دستگاه تلفن همراه، ۸ دستگاه تلویزیون، ۶ تخته فرش، ۱۲ فقره سرقت داخل خودرو، ۴ فقره قاپ زنی و همچنین مقادیر زیادی طلای سرقتی به ارزش ۵ میلیارد ریال از دیگر کشفیات مهم بوده است.

وی همچنین با اشاره به انهدام یک باند سرقت منزل و کشف ۵ فقره سرقت از آن ها توسط پلیس آگاهی تصریح کرد: دستگیری ۲۲ جاعل و کلاهبردار از دیگر اقدامات قابل توجه بوده است.

سردار جاویدان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی نیز در اقدامات خود موفق به کشف مقدار زیادی کالا و احشام قاچاق نظیر ۴۰۶ دستگاه لوازم خانگی، ۲۷۹ هزار عدد انواع تجهیزات پزشکی، حدود ۳ هزار دست پوشاک، ۲۵۰ هزار عدد انواع لوازم آرایشی، ۸ هزار عدد اقلام یدکی، ۵ هزار لیتر روغن خودرو، ۱۵ تن سموم کشاورزی و نهاده های دامی، ۱۳ تن خوارکی دامی سویا، ۲۸ هزار کیلوگرم اقلام خوراکی مانند برنج، روغن، چای، حبوبات و ۴۹ راس دام (گاو و گوسفند) قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال شدند.

وی همچنین کشف ۳۸ هزار دلار و ۵۰۲ هزار دینار ارز قاچاق و توقیف ۱۱ دستگاه خودرو را از دیگر اقدامات قابل توجه ماموران پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به اجرای طرح امنیت اخلاقی توسط پلیس امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: ماموران این پلیس ۲۰۰ مورد تذکر در خصوص آلودگی صوتی، بدپوششی و دور دور کردن با خودرو، ۷۰ مورد تذکر به واحدهای صنفی متخلف دادند و نسبت به پلمب ۱۶ قلیانسرا، کافی شاپ و آرایشگاه زنانه و توقیف ۱۰ دسنتگاه خودرو اقدام کردند.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: کشف ۸ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ۴ هزار لیتر مشروبات الکلی دست ساز که برای سلامتی افراد جامعه به شدت مضر است از دیگر اقدامات بوده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات پلیس راه و راهور استان نیز گفت: برخورد با ۵ هزار و ۸۰۰ مورد تخلف حادثه ساز رانندگی مانند سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و انجام حرکات نمایشی و توقیف ۴۸ دستگاه خودرو و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت از جمله آنها بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به دستگیری ۲۸۸ مجرم اشاره و اظهار کرد: ۱۵۰ نفر آنها را معتادان متجاهر، ۷۱ نفر را خرده فروشان مواد مخدر، ۲۶ نفر را سارقان و مالخران، ۲۵ نفر را قاچاقچیان و ۱۶ نفر را نیز افرادی تشکیل می دهند که به اخطارهای قبلی مبنی بر عدم سگ گردانی، رعایت پوشش مناسب، عدم ایجاد مزاحمت برای دیگران و … دستگیر شده اند.

سردار جاویدان در پایان بر جدیت پلیس در برخورد با مجرمان خبر داد و افزود: همکاران ما در بخش های مختلف شبانه روز برای امنیت مردم تلاش می کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.