stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 156747
  • 23 مرداد 1399 - 16:55
2

معترضان در بولیوی، خواهان برگزاری فوری انتخابات

معترضان در بولیوی، خواهان برگزاری فوری انتخابات

راه‌بندان‌های ضددولتی در بولیوی در بحبوحه تنش‌های سیاسی تشدید یافته، رویارویی‌های خشونت‌آمیز و ادعاهای دولتی مبنی بر آنکه معترضان از طریق جلوگیری از رسیدن منابع به بیماران کرونا مسبب مرگ آن‌ها هستند، وارد هفته دوم خود شده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از “ان‌پی‌آر”، اعتراضات در حال عمیق‌تر کردن بحران در کشوری است که در حال حاضر با بیماری‌همه‌گیری دست و پنجه نرم می‌کند که به گفته مقامات، تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ کشته و ۹۱ هزار و ۶۰۰ مبتلا به جا گذاشته است.

راه‌بندان‌های بزرگراه‌ها توسط اتحادیه‌های کارگری در مناطق روستایی و در بین گروه‌های بومی متحد با حزب سوسیالیست رئیس جمهور اخراج شده، “اوو مورالس”، سازمان‌دهی شده‌اند.

آن‌ها هفته گذشته در تلاش برای فشار آوردن به دولت موقت انتخاب نشده بولیوی برای جلو انداختن انتخابات ریاست جمهوری- که دو مرتبه به خاطر ویروس کرونا به تعویق افتاده بود-، کارزاری برای اعتصابات، راهپیمایی و راهبندان بدون محدودیت راه‌اندازی کردند.

بولیوی از ماه نوامبر که مورالس، نخستین رئیس جمهور بومی بعد از نزدیک به ۱۴ سال در قدرت و در بحبوجه اعتراضات گسترده به تقلب در انتخابات برکنار شد، به طرز فزاینده‌ای دوقطبی شده است. در ماه ژانویه، یک دولت موقت روی کار آمد و وعده داد انتخابات دو ماه دیگر برگزار خواهد شد. بر اساس قانون اساسی، “جینین آنز”، سناتور محافظه‌کار مسیحی از حزب راست‌گرا، ریاست جمهوری موقت بولیوی را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.