stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 156742
  • 23 مرداد 1399 - 16:25
1

مقام بلندپایه دادگستری آمریکا: کنسولگری چین در هوستون بر روی رادار اف‌بی‌آی قرار داشت

مقام بلندپایه دادگستری آمریکا: کنسولگری چین در  هوستون بر روی رادار اف‌بی‌آی قرار داشت

یک مقام ارشد امنیت ملی در دادگستری آمریکا گفت: کنسول‌گری چین در هوستون برای مدت طولانی، به عنوان پایگاهی برای تلاش‌های چین به منظور سرقت اموال معنوی آمریکا، بر روی رادار تحقیقاتی اداره فدرال قرار داشته است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری “رویترز”، “جان دمرز”، معاون دادستان کل ایالات متحده  اظهار کرد که زمانی که دونالد ترامپ ماه گذشته کنسول‌گری چین در هوستون را بست، این کنسول‌گری به صورت رندوم انتخاب نشده بود.

دمرز به مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک گفت که اقدام دولت آمریکا مبنی بر بستن این کنسول‌گری، به منظور متوقف کردن “چیزی بود که برای مدتی دنبال می‌کردیم”. او (ترامپ)، از ۵۰ مورد در ۳۰ شهر مختلف آمریکا که در آن‌ها جاسوسی مشابه از اموال معنوی و صنعتی برای چین گزارش شده بود، باخبر بود. هوستون تنها نوک کوه یخ به حساب می‌آمد.

دمرز همچنین خاطرنشان کرد که نگرانی اصلی دولت آمریکا که به اقدامات اخیر برای محدود کردن استفاده از اپلیکیشن چینی تیک‌تاک انجامید، این بود که آمریکایی‌ها به این اپلیکیشن، امکان دسترسی به اطلاعات حساس شخصی می‌دهند که گاهی شامل لیست مخاطبان و داده‌های محل می‌شود.

وی افزود: استفاده از فناوری تولید شده توسط غول چینی، هوآوی در توسعه و ساخت داده‌های ۵G  آمریکا و شبکه‌های تلفنی، آمریکایی‌ها را در معرض افشای بیشتر اطلاعات نیز قرار می‌دهد. به همین دلیل هم هست که دولت ترامپ تلاش زیادی انجام داد تا متحدان آمریکا در اروپا و آسیا را متقاعد کند که هشیار باشند و از اجازه به تجهیزات ساخت چین در شبکه‌های جدید خود دست بردارند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.