stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 156650
  • 23 مرداد 1399 - 14:34
1

تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ مصاف سرسخت‌ها

تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ مصاف سرسخت‌ها
قلم/اصفهان_ تقابل ذوب‌آهن و نساجی شاید به اندازه بازی سایر تیم‌های پایین جدول حساس نباشد اما بدون شک می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته تبدیل شود.
قلم | qalamna.ir :

هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز شنبه ۲۵ مردادماه با برگزاری ۸ دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال ذوب‌آهن در ورزشگاه شهید وطنی به مصاف تیم فوتبال نساجی مازندران می‌رود.

لیگ نوزدهم رو به اتمام است و ذوب‌آهن باید در فاصله دو هفته باقیمانده به پایان رقابت‌های فصل، به مصاف تیم نساجی مازندران برود. دیداری سخت و حساس که با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های پایین جدول نتیجه آن علاوه بر تیم‌های برگزارکننده، برای تیم‌های گل‌گهر سیرجان، سایپا، ماشین‌سازی، پیکان و حتی پارس جنوبی حائز اهمیت است.

سبزپوشان اصفهانی در حالی آماده پیکار با نساجی می‌شوند که هفته گذشته پرسپولیس را شکست دادند و با کسب ۳ امتیاز باارزش مقابل قهرمان این دوره از رقابت‌ها، از منطقه خطر فرار کردند. در آن سو نساجی نیز در شرایطی آماده میزبانی از ذوب‌آهن می‌شود که هفته گذشته سپاهان را در یک بازی تماشایی شکست داده و ۳ امتیاز باارزش را به دست آورده است.

تقابل ذوب‌آهن و نساجی شاید به اندازه بازی سایر تیم‌های پایین جدول حساس نباشد اما بدون شک می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین بازی‌های هفته تبدیل شود. سبزپوشان اصفهانی اگرچه با پیروزی ارزشمند هفته گذشته مقابل پرسپولیس از خطر سقوط دور شده‌اند اما برای تثبیت جایگاه‌شان باید از سد نساجی بگذرند و همین امر می‌تواند انگیزه شاگردان بوناچیچ را افزایش دهد.

ذوب‌آهن در آرمانی‌ترین شرایط خود طی چند هفته اخیر مقابل تیم فکری قرار می‌گیرد؛ بازگشت اسماعیلی‌فر در کنار اوج‌گیری پهلوان، حدادی‌فر، محمدزاده و عباسی و درخشش ایوان مارکوویچ شرایط ذوبی‌ها را بهبود چشم‌گیری بخشیده و بوناچیچ می‌تواند با خیال آسوده‌تری به دنبال اجرای برنامه‌هایش باشد.

سبزپوشان اصفهانی در هر ۲ فاز هجومی و دفاعی از آمادگی کاملی برخوردار بوده و شرایط خوبی دارند. در فاز دفاعی هماهنگی بالای مدافعان ذوب‌آهن در کنار دفاع تیمی و منظم بازیکنان این تیم از ارکان اصلی موفقیت سبزپوشان مقابل پرسپولیس به شمار رفته و اوج‌گیری دوباره بهزادی نقطه اتکای بوناچیچ محسوب می‌شود.

ذوب‌آهن در کمربند میانی وضعیت خوبی دارد و زوج حدادی‌فر و پهلوان با آمادگی بالای خود، نقش پررنگی در نظم دادن به میانه میدان ذوبی‌ها ایفا کرده و شکل‌دهنده اصلی بیشتر حملات این تیم هستند. دوندگی بالای هافبک‌های ذوب‌آهن و جنگندگی بی‌امان آنها، مانع شکل‌گیری حملات تیم مقابل شده و در فاز هجومی نیز شرایط را به سود تیم بوناچیچ تغییر می‌دهد. در فاز هجومی نیز ذوبی‌ها شرایط خوبی دارند و حضور مارکوویچ در کنار دارکو بیدوف می‌تواند خیال بوناچیچ را از خط حمله راحت کند.

با این حال ذوب‌‌آهن کار سختی مقابل نساجی در پیش دارد؛ سبزپوشان اصفهانی در این دیدار باید مقابل تیمی به میدان بروند که در هفته‌های اخیر بازی‌های تماشایی و هجومی را به نمایش می‌گذارد و در طول ۹ هفته گذشته، شکست نخورده و بعد از پرسپولیس بهترین عملکرد را در شروع مجدد لیگ از خود به جای گذاشته است.

نساجی تیمی است که اگرچه تغییر تاکتیک داده و در فصل جاری هجومی‌تر بازی می‌کند اما در ارائه بازی تخریبی و با پرسینگ بالا تبحر داشته و علاوه بر آن از خط حمله زهردار و خوبی برخوردار است. سبزپوشان اصفهانی در این دیدار مقابل تیمی به میدان می‌روند که در ۹ بازی قبلی خود ۴ برد و ۶ مساوی و ۱۶ امتیاز کسب کرده و تمام مدعیان فصل جاری از جمله پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد، سپاهان و صنعت‌ نفت را متوقف کرده است. نساجی در ۹ بازی قبلی خود ۱۱ گل به ثمر رسانده است که با توجه به مصدومیت مهاجم نخست این تیم و بازی مقابل مدعیان اصلی لیگ آمار قابل توجهی به شمار می‌آید. شاگردان فکری در همین بازه زمانی تنها ۵ گل دریافت کرده‌اند که عملکرد خوب نساجی در فاز دفاعی را نشان می‌دهد.

نساجی‌ در فصل جاری نتایج خوبی به دست آورده‌ و با ۸ برد، ۱۲ تساوی و ۸ باخت، ۳۶ امتیازی بوده و در رده هشتم جدول جای دارد. نساجی ِ لیگ نوزدهم تیمی جوان و قابل احترام است که فوتبال زیبا و هجومی را ارائه می‌دهد و از نظم تیمی و تاکتیکی خوبی بهره می‌برد. شاگردان فکری از خط حمله خوب و پرتوانی بهره می‌برند و آمار ۳۰ گل زده نشان از زهر بالای هجومی نساجی‌ است. از طرف دیگر نتایج درخشان هفته‌های اخیر این تیم انگیزه فراوانی به بازیکنان جوانش داده است تا با متوقف کردن ذوب‌آهن، روند خوب خود را ادامه دهند و باید دید بوناچیچ چه برنامه‌ای برای مصاف با این تیم دارد.

آنچه مشخص است نیاز و انگیزه بالای بازیکنان هر ۲ تیم برای کسب امتیاز در این دیدار در کنار شیوه بازی آنها نویددهنده یک بازی جذاب است و باید منتظر ماند و دید حوادث چگونه رخ خواهد داد.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن ایوان مارکوویچ با ۵ گل و در نساجی علی شجاعی با ۴ گل زده، بهترین گلزنان ۲ تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

ذوب‌آهن در این دیدار با ترکیب کامل در این دیدار حاضر است و بازیکن محرومی ندارد اما در تیم نساجی محمدعرفان معصومی محروم بوده و در این دیدار غایب است و مجتبی ممشلی نیز مصدوم است و قادر به بازی نیست.

ترکیب احتمالی نساجی:

علیرضا حقیقی، مجتبی بیژن، محمدحسین باباگلی، رحمان جعفری، علی‌اصغر آشوری، حامد شیری، سیدمحمد میری، حسین ماهینی، حسین زامهران، محمدعرفان معصومی و روح‌الله باقری.

سرمربی: محمود فکری

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

یوسف بهزادی، وحید محمدزاده، حمید بوحمدان، محمدرضا عباسی، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان، وفا هخامنش، فرشاد محمدی‌مهر، ایوان مارکوویچ، مسعود ابراهیم‌زاده و مهدی مهدی‌پور.

سرمربی: لوکا بوناچیچ

برنامه سایر بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

شنبه ۲۵ مردادماه

استقلال – پیکان

سپاهان – شهرخودرو

تراکتور – ماشین‌سازی

پارس جنوبی – فولاد

گل‌گهر سیرجان – پرسپولیس

صنعت‌ نفت آبادان – شاهین شهرداری‌ بوشهر

سایپا – نفت مسجدسلیمان

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.