stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 156634
  • 23 مرداد 1399 - 14:20
3

جلوگیری از دوقطبی شدن سلامت مردم و عزاداری محرم

جلوگیری از دوقطبی شدن سلامت مردم و عزاداری محرم
قلم/ سمنان- مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: پلیس فتا و نیروی انتظامی در ارتباط با جلوگیری از دوقطبی شدن بین سلامتی مردم و عزاداری‌ها نظارت‌های دقیقی در فضای مجازی داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

قاسم شریفی روز پنجشنبه در نشست مشترک اعضای کمیته استانی با مسوولان کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا در شهرستان‌های استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری اظهارداشت: باید در کنار نظارت دستگاه‌های اجرایی بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها، مردم هم نظارت‌های دقیقی پیرامون این موضوع داشته باشند.

وی بیان کرد: پویش «ناظر سلامت از طریق سامانه سامد» برای اجرای طرح‌های خودکنترلی و استفاده از ظرفیت مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم و صفر با شماره‌گیری ۱۱۱ راه اندازی می‌شود.

شریفی اضافه کرد: باید بین عزاداری‌های محرم و صفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به سلامت مردم به طور ویژه هماهنگی و پیوند ایجاد کرد.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان گفت: ملاک عمل در انجام دستورالعمل‌ها در عزاداری‌های محرم و صفر، منویات رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا است.

وی گفت: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر طرح‌های کاربردی برای هماهنگی، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی اقدام شود.

شریفی ادامه داد: برگزاری نشست‌های توجیهی و تخصصی با طلاب، مداحان و ابلاغ کتبی دستورالعمل‌های بهداشتی برای هیات‌های عزاداری در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار گیرد.

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان افزود: تولید برنامه‌های چند رسانه‌ای، آماده‌سازی افکار عمومی و هدایت نذورات به کمک‌های مومنانه در عزاداری‌های محرم و صفر امسال مورد توجه باشد.

 

شیوه‌نامه‌های بهداشتی ملاک عزاداری باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست گفت: ایجاد دوگانگی در شبکه‌های اجتماعی بین سلامت و بهداشت، و انجام عزاداری محرم و صفر نیازمند نظارت است و نباید شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام علی شکری تاکید کرد: به طور قطع حفاظت از سلامت و جان مردم از واجبات است.

وی یادآور شد: دوگانگی‌ها در ارتباط با عزاداری محرم و صفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای مجازی در بعضی مواقع رنگ و بوی سیاسی به خود می گیرد که از هم اکنون باید نسبت این موضوع توجه داشت.

وی ادامه داد: به چهار دلیلِ ترس اقشار مردم از ابتلا به کرونا در تجمع‌ها، تعیین محدودیت‌های مکانی، تعیین محدودیت زمانی، و فقدان پذیرایی، پیش‌بینی می‌شود، امسال تجمع‌ها در ماه های محرم و صفر به سبک گذشته انجام نشود.

شکری افزود: دقت نظر در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق روستایی در ایام محرم و صفر به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: هماهنگی و همدلی‌های خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام عزاداری محرم و صفر وجود دارد.

وی بیان کرد: برگزاری عزاداری در مکان‌های مسقف ممنوع است و محدودیت‌های زمانی در انجام مراسم محرم و صفر از سوی هیات ها لحاظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: اطلاع‌رسانی، تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی با هدف رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری ماه های محرم و صفر لحاظ شود.

 

راه اندازی پویش «اینجا حسینه است» در سمنان

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا نیز در این نشست از شکل‌گیری پویش «اینجا حسینیه است» با همکاری رسانه‌های استان خبر داد و گفت: واحدهای صنفی، واحدهای تولیدی، ادارات و شهروندان در این پویش حضور خواهند داشت و عزاداری محرم امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز و با هدف جلوگیری از تجمع ها انجام خواهد شد.

حجت الله یحیایی افزود: در پنج محور ، هماهنگی‌ها برای اطلاع‌رسانی اجرای دستورالعمل های بهداشتی در ایام‌ محرم با اصحاب رسانه، مدیران کانال‌های پرمخاطب فضای‌ مجازی، هیات‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: انجام اطلاع‌رسانی به گونه‌ای خواهد بود که برای برگزاری عزاداری محرم حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اطمینان خاطر به اقشار مردم داده شود.

وی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت ارزشمند و پایگاه معنوی ائمه جمعه و جماعات برای اقناع اقشار مردم برای برگزاری عزاداری محرم و صفر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار است.

یحیایی اضافه کرد: تولید فرآوردهای خبری و استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه استان با هدف هماهنگی، اقناع و اطلاع رسانی در برگزاری مراسم محرم و صفر امسال با دستورالعمل های بهداشتی به طور ویژه انجام می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.