stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 154839
  • 18 مرداد 1399 - 17:25
0

درخواست نمایندگان دو حزب آمریکا از پامپئو برای کمک به لبنان

درخواست نمایندگان دو حزب آمریکا از پامپئو برای کمک به لبنان

جمعی از قانونگذاران آمریکایی دو حزب جمهوری خواه و دموکرات این کشور در نامه‌ای به وزیر خارجه خواستار ارسال کمک فوری بشردوستانه به لبنان در پی انفجار مهیب اخیر در این کشور شدند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از روزنامه دیترویت نیوز، این نمایندگان به مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نوشتند: ما متوجه شدیم که لبنان با چالش‌های بسیار بزرگی پیش از این تراژدی دست به گریبان بوده که شامل بحران اقتصادی، مناقشات سیاسی و پاندمی کووید-۱۹ می‌شوند و حالا با انفجار انبار نیترات آمونیوم در بندر بیروت که آن با تلی از خاکستر تبدیل کرده مردم این کشور به حمایت نیاز دارند. ما متوجه شدیم که دولت لبنان، نیروهای مسلح را در منطقه گمارده و ما باید از صلح و ثبات در این زمان دشوار حمایت کنیم.

این قانونگذاران آمریکایی همچنین گفتند که این انفجار تجارت را در لبنان متوقف و قریب به ۸۰ درصد از انبار و ذخیره غلات و گندم این کشور را نابود کرده است.

آنها از پامپئو خواسته‌اند تا بودجه آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا و سایر کمک‌های بشردوستانه، صندوق بلایای بین‌المللی یا سایر کمک‌ها را برای این منظور در نظر بگیرد.

آنها در نامه خود همچنین آورده‌اند: آمریکا حضور قدرتمندی در لبنان به ویژه در بیمارستان‌هایی نظیر مرکز پزشکی دانشگاه آمریکایی بیروت دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.