stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 154799
  • 18 مرداد 1399 - 15:02
2
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

در حال حاضر ۱۶۸ نفر در آی سی یو بستری هستند

در حال حاضر ۱۶۸ نفر در آی سی یو بستری هستند
قلم/ اصفهان_ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۶۸ نفر در آی سی یو بستری هستند در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند و  ۹۵ بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی این استان مرخص شدند.
قلم | qalamna.ir :

آرش نجیمی، با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار‌داشت: در چند هفته گذشته روند ابتلا به کرونا با شیب تندی در اصفهان روبه رو شد و به دنبال آن با افزایش موارد بستری مواجه شدیم و تعداد موارد بستری به ۸۰۰ و حتی در یک روز به ۹۰۰ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که در حال حاضر چند روزی است که آن شیب تند کمی تعدیل شده و ما در تعداد ۸۰۰ بستری مانده‌ایم، افزود: کاهش شیب تند نشانه‌هایی از استفاده بیشتر مردم از ماسک در جامعه است و اگر پایبندی افراد و پوشش ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر شود به طور قطع این روند ممکن است بیشتر تعدیل شود و آن شیب تندی را که هفته‌های پیش داشته‌ایم را نداشته باشیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۸۴۴ بیمار در ۲۲ شهرستان استان اصفهان بستری هستند، بیان کرد: تعداد موارد حاد روند افزایشی داشته است و در حال حاضر ۱۶۸ نفر در آی سی یو بستری هستند؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان بستری شدند و  ۹۵ بیمار بهبود یافته از کرونا از مراکز درمانی این استان مرخص شدند.

نجیمی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر هیچ شهرستان سفیدی در استان اصفهان نداریم، ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا و ۱۳ شهرستان هم در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند، بعضی از شهرستان‌ها هم که قبلاً زرد بودند به سمت نارنجی رفتند و در کل شرایط استان اصفهان قرمز است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا استان اصفهان در شهر اصفهان تعطیلات یک هفته‌ای آموزشگاه‌ها و محل‌هایی که فعالیت‌های پرخطر داشتند در دستور کار قرار گرفت، هرگونه تغییری در بازگشایی‌ها و تعطیلی‌ها در اختیار ستاد کرونای استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: با توجه به باری که ابتدای کرونا بر بیمارستان‌های خورشید، امین، عیسی بن مریم و غرضی بود، تصمیم گرفته شد در شهریور ماه و ابتدای مهر ماه بیمارستان الزهرا برای بیماران کرونایی آماده شود تا بخشی از بار این بیمارستان‌ها برداشته شود و خدمت‌رسانی مناسب‌تری انجام شود.

نجیمی با بیان این‌که وقتی بیمارستان الزهرا وارد مدار شود به مرور بعضی از بیمارستان‌های سابق ممکن است برای مدتی پذیرش معمول و عادی بیماران غیرکرونایی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این چند هفته که ماسک زدن قانون و پویش شد و هم مردم به آن توجه کردند، یک افزایش درصد قابل توجهی از استفاده از ماسک را در بین مردم مشاهده کردیم و سبب شد که شیب تند ابتلا یک مقدار تعدیل شود، اما هنوز به سمت افزایش تعداد بستری می‌رویم، ادامه رفتارها و رعایت موارد بهداشتی بسیار کمک کننده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.